خبرگزاری کار ایران

گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا از عراق

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۲۸۳

شهر عاملی که یکی از شهرهای شیعه‌نشین است کمتر از یک ماه بیش از شبه نظامی داعش اشغال شده بود. این مردم جنگ زده باتمام وجود کاستی‌های بسیار اما با تمام قدرت آمده‌اند به زائران شیعه کمک کنند.

در مدتی که زائران ایرانی به سوی کربلا سرازیر شده بودند٬ مردم عراق اعم از شیعه و صائبی از آن‌ها پذیرایی شایسته‌ای به عمل آوردند. صائبی به کسانی می‌گویند که پیرو پیغمبر هستند، افکار این افراد و هدفششان در خدمت به زائران حسینی بسیار جالب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد الاهلی که ساکن کوفه است در مسیر زائرین ایرانی به پخش غذا اقدام می‌کند. او در ارتش فعالیت می‌کند و برای خدمت به زائرین مرخصی گرفته و روز اربعین در مرخصی به سر می‌برد.

هدفش از این خدمت‌گذاری را ابراز ارادت و انجام وظیفه‌ای می‌داند که نسبت به سرور و سالار شهیدان ابی‌عبدالله حسین(ع) باید انجام دهد او از اینکه چقدر هزینه کرده است، می‌گوید: من تمام پس‌اندازم را در این راه هزینه کرده‌ام و هر ساله این کار را انجام می‌دهم و به این عقیده دارم که این پس‌انداز من دو برابر می‌شود در واقع یک جور معامله‌ای است که ماه امام حسین انجام می‌دهم و او معامله‌گر است و بیشترین سود را به من می‌دهد و هیچ شکی ندارم.

ابوماجد نیز حسینیه‌ای به همراه قبیله‌ای خود تاسیس کرده است که در کیلومتر ۷۰ نجف به کربلا به زائران خدمت‌گذاری می‌کند و برای آن‌ها مکان و غذا تدارک می‌بیند.

وی که هر ساله از بصره به کربلا می‌آید٬ به مدت ۲۰ روز به زائرین خدمت می‌کند. گفته است ترسی از هیچ بمبگذاری از خمپاره‌های داعش ندارد و حتی هیچ ترسی از آنها ندارد و حتی حاضر است خود و خانواده و فرزندان خود را در این راه فدا کند. او به همراه ۶ فرزند و همسرش آمده است و همسر او در قسمت زنان به زوار امام حسین خدمتگذاری می‌کند. وی در خصوص رفتار ایرانی‌ها آن‌ها را مهمانان عزیز می‌داند که خاک پای آن‌ها را باید بوسید.

می‌گوید حضور ایرانیان در اینجا به ما قوت‌قلب می‌دهد و نشان از قدت تشییع دارد. او فقط یک درخواست از ایرانی‌ها دارد که برای آن‌ها دعا کند که بتواند در مقابل گروهک‌های تکفیری پیروز باشند. او از ایرانی‌ها می‌خواهد برای ناموس عراقی‌ها و همسران و دخترانشان دعا کنند که از چنگال تکفیری‌ها ازاد بشوند. نکته دیگر اینکه بیش از ۲۰ موکت یا‌‌ همان هیات از اهالی عامری حضور دارند.

شهر عاملی که یکی از شهرهای شیعه‌نشین است کمتر از یک ماه بیش از شبه نظامی داعش اشغال شده بود. این مردم جنگ زده باتمام وجود کاستی‌های بسیار اما با تمام قدرت آمده‌اند به زائران شیعه کمک کنند عکس‌های شهدای آن‌ها زینت بخش هیاتشان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز