خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

دیدار با مبارزان، پاسداشت انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۵۵

نخستین فردی بود که اطلاعیه پیروزی انقلاب اسلامی را در رادیو گیلان به اطلاع مردم رساند.

در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر، استاندار گیلان با حضور در منزل حجتالاسلام والمسلمین عباس احمدی ادیب از مبارزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان عیادت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت،دکتر محمدعلی نجفی در دیدار با حجتالاسلام والمسلمین عباس احمدی ادیب از مبارزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: توفیق دیدار با مبارزان انقلاب همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه حجتالاسلام احمدی ادیب از یادگاران انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دیدار با مبارزان قبل از پیروزی انقلاب، پاسداشت انقلاب اسلامی است.

وی به ذکر خاطرههایی در دهه نخست و دوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حجتالاسلام احمدی ادیب اشاره کرد و افزود: حجتالاسلام احمدی ادیب از افراد بسیار پر کار در راستای اهداف انقلاب اسلامی بود.

حجتالاسلام والمسلمین احمدی ادیب نخستین فردی بود که اطلاعیه پیروزی انقلاب اسلامی را در رادیو گیلان به اطلاع مردم رساند.

ویدر سال ۱۳۸۴ و در سن ۵۲ سالگی در سمینار ائمه جمعه منطقه ای ۹ استان کشور پس از سخنرانی دچار ضایعه مغزی شد و پس از ماهها بستری در بیمارستانهای گیلان و تهران با بهبود نسبی به منزل انتقال داده شد و قریب به ۱۰سال است که در بستر بیماری به سر می برد و اکنون از هوشیاری کامل برخوردار است.

وی که از روحانیون مورد وثوق آیت الله احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در استان و نیز آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت بود در دوران قبل از انقلاب از مبارزین برجسته استان بود که بارها در حال پخش اعلامیه های حضرت امام(ره) دستگیر شد و به ساواک منتقل گردید و به صورت مقطعی بارها بازداشت شد.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، قائم مقام دفتر آیت الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه دراستان، امام جماعت مسجد هاشمی رشت، مدیرکلی نهضت سوادآموزی استان و امامت جمعه موقت صومعهسرا و کوچصفهان بوده از سوابق حجت الاسلام و المسلمین حاج عباس احمدی ادیب است.

چهل حدیث، زن و خانواده، برگزیده ای از داستانهای اسلامی و زندگانی پیامبر(ص) از جمله آثار این روحانی گیلانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز