خبرگزاری کار ایران

پرستاران: اعتراض حق مسلم ماست! + جدول تجمعات

کد خبر : ۲۵۳۰۰۵

بنابرگفته مسئولان خانه پرستار پیگیری مطالبات پرستاران از طرق قانونی در چند سال اخیر صورت گرفته است اما تغییری در روند وزارت بهداشت نسبت به وضعیت شغلی پرستاران صورت نگرفته است.

تجمعات اعتراضی پرستاران در دو سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است. بسیاری از پرستاران اعمال قانون‌هایی که برای حرفه آنها درنظر گرفته شده است را دور از انصاف می‌دانند. به همین دلیل شاهد تجمات آنها به صورت‌های مختلف بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بنابرگفته مسئولان خانه پرستار پیگیری مطالبات پرستاران از طرق قانونی در چند سال اخیر صورت گرفته است اما تغییری در روند وزارت بهداشت نسبت به وضعیت شغلی پرستاران صورت نگرفته است. همه تجمعات صورت گرفته از سوی پرستاران به منظور پیگیری و تحقق مطالبات جامعه پرستاری از طرق قانونی بوده است.

بی‌توجهی مسولان وزارت بهداشت به حوزهٔ پرستاری و اینکه بیش از ۸۰ درصد از خدمات بهداشتی درمانی توسط جامعه پرستاری ارائه می‌شود، از جمله موضوعاتی است اما همواره در دولت‌های مختلف مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

یکی از عمده‌ترین اعتراضات پرستاران در یکسال اخیر طرح تحول نظام سلامت است. هر چند در ابتدای طرح تحول سلامت مطرح شد پرستاران از آن استقبال کردند، چون نظام سلامت حداقل در معنای تحت الفظی آن مجموعه‌ای از پزشک و پرستار و بیمار را در بر می‌گیرد اما با اجرای مرحلهٔ اول و دوم این طرح هیچ نتیجه‌ای عاید پرستاری نشد.

تعرفه‌های پزشکی به ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرد اما در این طرح برای پرستاران با ارائه نظام مبتنی بر عملکرد پرستاران باید تحت شرایط خاصی کار کنند تا دریافتیشان به ۳ برابر برسد.

پرستاران معتقدند که این طرح نه تنها به آنها توجهی نکرده است بلکه وضعیت را برای آنها سخت‌تر کرده است. آنها خواستار برطرف شدن اختلاف درآمدی بین پزشکان و پرستاران هستند و از سوی دیگر خواستار پرداخت‌ ۱ تا سه برابری هستند چون در همه جای دنیا حداکثر اختلاف سه برابری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز