خبرگزاری کار ایران

احداثپایانه مسافر بری جدید در فرودگاه بین المللی کیش

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۹۹

ساخت این پایانه در زمینی به وسعت ۹۰ هزار مترمربع از ابتدای امسال در مجاورت فرودگاه فعلی کیش آغاز شده است.

ساخت پایانه جدید مسافری در فرودگاه بین‌المللی کیش باهدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رفاه حال گردشگران این جزیره آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، با توجه به رشد ۳۰۰ درصدی ترافیک مسافری فرودگاه بین‌المللی کیش در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۱ ساخت این پایانه در زمینی به وسعت ۹۰ هزار مترمربع از ابتدای امسال در مجاورت فرودگاه فعلی کیش آغاز شده است، مساحت این پایانه حدود ۳۷ هزار متر مربع است که در سه طبقه و به ارتفاع بیش از ۳۱ متر طراحی شده است.

طبقه هم کف این پایانه به مساحت حدود ۲۱ هزار مترمربع با کاربری گمرک‌های ورودی و خروجی، طبقه اول با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با کاربری کریدورهای اصلی و فضاهای جانبی طبقه دوم به وسعت ۱۲ هزار متر مربع برای استقرار واحدهای کنترل گذرنامه و بازرسی و سومین طبقه به مساحت ۳ هزار متر مربع برای ساخت رستوران و تریا در نظر گرفته شده است.

مطابق با برنامه زمان بندی شده مجریان طرح، ساخت این پایانه تا فروردین نود و پنج به پایان خواهد رسید.

لازم به ذکر است فرودگاه بین المللی جزیره کیش در حال حاضر یکی از مجهز ترین و پرترددترین فرودگاهها کشور است که روزانه بیش از ۷۰ سورتی پرواز رفت و برگشت به فرودگاه های داخلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس از این فرودگاه انجام می‌شود و این آمار در ایام خاص مانند نوروز و جشنواره تابستانی تا ۹۰ سورتی پروازرفت و برگشت افزایش می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز