خبرگزاری کار ایران

اظهارنامه مالیاتی باعثانحلال شرکت‌های کیش شده است

کد خبر : ۱۲۰۲۶۹

به دلیل برداشت غلطی که از تبصره دو ماده ۱۱۹ از قانون برنامه پنجم شده است این اظهارنامه به فعالان اقتصادی کیش تحمیل می‌شود که این امر طبق قوانین منطقه آزارد به هیچ عنوان قانونی نیست.

به گفته رییس هیات مدیره جامعه بازاریان کیش اظهارنامه مالیاتی باعثانحلال شرکت‌های کیش شده است.

رحمان سادات نجفی رییس هیات مدیره جامعه بازاریان کیش در گفت‌وگو با خبرنگاران ایلنا با انتقاد به اظهارنامه مالیاتی که به مناطق آزاد کیش تحمیل شده، اظهار داشت: به دلیل برداشت غلطی که از تبصره دو ماده ۱۱۹ از قانون برنامه پنجم شده است این اظهارنامه به فعالان اقتصادی کیش تحمیل می‌شود که این امر طبق قوانین منطقه آزارد به هیچ عنوان قانونی نیست.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا مناطق آزاد مشمول اظهارنامه‌های اقتصادی نمی‌شوند و این موضوع در بحثجذب سرمایه‌گذار تاثیر گذار خواهد بود.

سادات نجفی با بیان راهکارهای جلوگیری از اجرای این تبصره افزود: ما می‌توانیم در این باره از دو طریق اقدام کنیم اول اینکه برای ملغی کردن آن لایحه‌ای را به مجلس ارایه دهیم و دوم از دیوان عدالت اداری دستور ابطال آن را بگیریم البته زمینه اجرای ان را اماده کرده‌ایم.

رییس هیات مدیره جامعه بازاریان کیش با بیان این مطلب که اولین بار این گلایه توسط مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد ادامه داد: معاونت پارلمانی رییس‌جمهور و معاونت حقوقی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد از دیگر سازمان‌هایی بودند که در این باره اظهارنظر شفاف و روشن ارایه داده‌اند و این کار را دخالت در امور اجرایی مناطق آزاد دانسته‌اند.

وی افزود: به نظر مشاوران حقوقی از این تبصره برداشت اشتباه شده است و نه تنها فعالیت بخش خصوصی را تحت‌شعاع قرار داده است بلکه سبب انحلال بسیاری از شرکت ها در این منطقه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز