خبرگزاری کار ایران

تاکید امام جمعه کیش بر نقش تربیتی هیئت های مذهبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۲۵۴

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش گفت: گفتار و رفتار مسئولان هیئت های مذهبی باید متناسب با دستورات اهل بیت و قرآن باشد تا تبدیل به الگویی برای نوجوانان و جوانان شود.

 

به گزارش ایلنا؛ امام جمعه کیش در جلسه هم افزایی و هماهنگی هیات های مذهبی کیش و مسوولان شهری که جهت برگزاری باشکوه مراسم سوگواری آقا ابا عبدالحسین (ع) سه شنبه 27 تیر در مسجد ثامن الائمه برگزار شد؛ گفت: نقش اجتماعی و تربیتی هیئت های مذهبی و مداحان بر کسی پوشیده نیست از اینرو هیات های مذهبی در کنار انجام مراسمات عزاداری خود، باید توجه به اخلاقیات را مد نظر قرار دهند.

وی با تحسین عشق و محبت آحاد مردم نسبت به امام حسین(ع)، به جایگاه ویژه و والای مسوولان هیات های مذهبی در اجتماع اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب مسوولان هیات های مذهبی از جانب خدا و به دعوت امام حسین(ع) انجام شده و جا دارد برای نگه داشتن این جایگاه هزینه شود.

امام جمعه کیش بر لزوم مشارکت دادن نوجوانان و جوانان در تصمیم گیری ها و کارهای اجرایی هیات های مذهبی تاکید وخاطر نشان کرد: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا فضایل و معنویات این ماه‌های عظیم برای قشر نوجوان، جوان و اقشار مختلف مردم بیان شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با بیان این که محور و ملاک جلسات هیات های عزاداری باید آموزه های قرآن، محبت اهل بیت و تقویت ارتباط با آنان باشد؛ افزود: توجه به ولایت و ولایت پذیری به عنوان بهترین درس عاشورا، ارائه مطالب نو، مفید و به روز در سخنرانی ها، مداحی ها و رعایت سبک های سنتی و اصیل عزاداری و مداحی، برگزاری نشست های اعتقادی سیاسی و اجتماعی و کمک به محرومان از جمله مواردی است که هیات های مذهبی باید به آن توجه داشته باشند.

وی همچنین ترویج، تحکیم و تثبیت مسائل اعتقادی، جذب نوجوانان و جوانان در مراسم ها و برنامه ریزی درخصوص گسترش وتعمیم بصیرت در بین مردم و مخاطبین، ارائه خدمات مناسب به عزاداران و حفظ امنیت و سلامت آنان را از دیگر وظایف هیات های مذهبی برشمرد و بر انسجام، هماهنگی و همکاری بین هیات ها تاکیدکرد و افزود: هیات ها مذهبی در پیروزی،حفظ و تقویت و استمرار انقلاب اسلامی نقش مهمی بر عهده داشتند.

امام جمعه کیش با تقدیر از کمک ها و اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات و جوامع صنوف کیش در زمینه سازی برگزاری باشکوه مراسم عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین ( ع) گفت: فضای شهری جزیره کیش متناسب با این ایام و برای برگزاری مراسم های عزاداری امام حسین (ع) در حال آماده شدن است. 

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، نقش هیات های مذهبی را در اجتماع بی بدیل دانست و تاکید کرد: هیات های مذهبی باید قوی، فعال، مردمی و تاثیر گذار باشند و به گونه ای عمل کنند که مردم احساس کنند؛ صاحب مجلس هستند و در آن مشارکت دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شئونات اسلامی در برگزاری مجالس این ایام بر تحقق هدف "جذب حداکثری" تاکید کرد و اظهار داشت: از متولیان هیات های مذهبی انتظار می رود بر این امر نظارت داشته باشند و عزاداری ها به گونه ای برگزار شود تا زیبنده جلسات   سید الشهدا(ع) باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در پایان خواستار اطلاع رسانی و پوشش خبری گسترده فعالیت های هیات های مذهبی از طریق رسانه ملی و رسانه های گروهی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز