خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اهل تسنن کیش مطرح کرد:

کیش سرمایه ملی و برند مطرح گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۵۴۲

شیخ یعقوب شمس گفت: تبدیل کیش به یکی از مقاصد مطرح گردشگری کشور، مدیون امنیت، جاذبه های گردشگری و مردم مومن، متدین و قانونمند این خطه از میهن عزیزمان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه کیش در بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد که با حضور حجت اله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و رحیم سرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در سالن رازی مرکز همایش های این جزیره در حال برگزاری است؛ خاطر نشان کرد: این جزیره یکی از محبوب‌ترین جزایر جنوبی ایران برای گردشگران داخلی و خارجی است.

شیخ یعقوب شمس ادامه داد: در جزیره کیش نژاد ها، مذاهب و مراسم گوناگون وجود دارد که تماشای این تفاوت ها در یک محیط کوچک جغرافیایی برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است.

وی خاطر نشان کرد: ماهیگیری و فروش محصولات دریایی و زمانی صید مروارید، اداره خانه های بوم گردی و رستوران های سنتی جز مشاغل بومیان کیش است.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به جاذبه های گردشگری کیش، ایجاد امنیت را مهمترین مقوله برای جذب گردشگر دانست و افزود: امنیت مثال زدنی، دریای زلال، جاذبه های طبیعی کیش و آب و هوای پاک و مطبوع آن در 8 ماه از سال، آداب و سنن بومیان از جمله بازی های محلی بومیان و مراسم اهل هوا و اماکن متعدد گردشگری از جمله جاذبه های مهم گردشگری کیش است.

امام جمعه اهل سنت کیش با بیان این که جزیره کیش علاوه بر مراکز گردشگری دارای مراکز فرهنگی و هنری است؛ افزود: وجود مساجد زیبا و تاریخی ماشه، امیر المومنین ( ع) و مسجد باغو از جمله جاذبه های گردشگری کیش است.

وی افزود: شهر باستانی حریره، شهر زیر زمینی کاریز، کشتی یونانی و تماشای غروب دل انگیز، آب انبار سنتی، موزه مردم شناسی و پایاب، پارک دلفین و روستای باغو، خانه بومیان و تفریحات آبی از دیگر مکان ها و جاذبه های گردشگری کیش هستند که سالانه پذیرای میلیون ها نفر از هموطنانمان از اقصی نقاط کشورمان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز