خبرگزاری کار ایران

امضای پنج قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی در منطقه آزاد چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۱۳

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پنج قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی به ارزش ۲۴ هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد چابهار امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ مسیح جوادپور اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت و آینده‌ای درخشان و نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی گفت: در جریان برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان این قراردادها با سرمایه گذاران شرکت کننده در نمایشگاه و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار امضا شد که امیدواریم شاهد رونق کسب و کار و افزایش تولید و اشتغال باشیم.

وی بیان کرد: این قراردادها در زمینه‌های تولید و بسته بندی زغال، تولید انواع پلاستیک (نایلون و نایلکس)، تولید و طراحی کالاهای نساجی، احداث مرکز تجاری (نمایشگاهی) و اداری، ساخت شهرک مسکونی است.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه چهار تفاهم نامه در زمینه‌های احداث مخازن گاز و آماده سازی بخشی از اراضی ریمدان، تولید فولاد و نورد، ایجاد و تقویت همکاری های تجاری با کشور عمان، ایجاد و فعالسازی کریدور چابهار ماکو بین پاکستان ترکیه نیز به امضا رسید.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله تولیدی، صنعتی، ترانزیتی، گردشگری و بهداشتی آماده ارائه به سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار شده است، تصریح کرد: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و به عنوان پایتخت دریایی و دروازه تجارت مطرح است برای همین منظور با محوریت منطقه آزاد چابهار نمایشگاه صادرات به کشور پاکستان در این منطقه آزاد با حضور 140 سرمایه‌گذار، فعال اقتصادی و تجاری و مقام‌های خارجی از چهار کشور پاکستان، عمان، افغانستان و عراق و 100 شرکت تولیدی داخل کشور برگزار شد.

جوادپور گفت: چابهار به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت ها و مزیت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا، واقع شدن در امن ترین و نزدیکترین مسیر به بازارهای جهانی بخش دیگری از مزیت های منطقه آزاد چابهار است، خاطرنشان کرد: تسهیلات و مزیت های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده که از آن جمله ضمانت سرمایه گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

وی ادامه داد: معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی بر درآمد و دارایی به مدت ۲۰ سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: ارتقاء منطقه آزاد چابهار و تبدیل آن به کانون اصلی حمل و نقل ترانزیت در چارچوب توسعه محور شرق کشور، اتصال به شبکه ریلی وشبکه گاز، امکان ساخت صنایع پایین دستی با آغاز بکار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و فولاد و ساخت فرودگاه بین المللی از فرصت های آینده در بندر و منطقه آزاد چابهار است.

جوادپور گفت: تعداد ۹ شهرک تخصصی شامل فرآوری خرما، صنایع خودرو، شیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمل آوری صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، لجستیک، انرژی های تجدید پذیر و شهرک پزشکی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه آماده واگذاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز