خبرگزاری کار ایران

احداث پروژه‌های اقتصادی با محور گردشگری به ارزش بیش از 15همت در منطقه آزاد انزلی/ معرفی 31 بسته تخصصی گردشگری به ارزش بیش از 6 همت توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه گردشگری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۶۴۲

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ورود بیش از 11 میلیون گردشگر طی 11 ماه اول سال 1402 به منطقه انزلی یک رکورد بی سابقه را برای این منطقه به ثبت رسانده است.

علی مطهری در گفتگو با ایلنا در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از مناطق گردشگری ایران می‌تواند نقطه بسیار بکر برای گردشگران و سرمایه گذاران مرتبط در این حوزه باشد. سازمان منطقه آزاد انزلی ورود گردشگران به انزلی را یک نعمت و فرصت ارزشمند می‌داند تا زیرساخت‌های خود را توسعه داده و سرمایه گذاران بیشتری را جذب کند.

وی ادامه داد: ابتکار سازمان منطقه آزاد انزلی در این نمایشگاه، ساخت غرفه منطبق بر بافت بومی استان گیلان بود و همچنین در منطقه آزاد انزلی به عنوان یک روستای ملی حصیر، صنایع دستی ارزشمندی توسط بیش از 80 هنرمند خلاق تولید می‌شود.

مطهری افزود: صنعت گردشگری در دنیا یکی از صنایع اشتغال زا و درآمدزا محسوب می‌شود به طوریکه 5 درصد اشتغال کشورمان را نیز این صنعت به خود اختصاص داده و پیشران توسعه اقتصادی است. بنابراین در این نمایشگاه با معرفی 31 بسته تخصصی گردشگری به ارزش بیش از 6 همت برتوسعه صنعت گردشگری انزلی متمرکز هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: چندین پروژه اقتصادی با محور گردشگری به ارزش بیش از 15 همت در منطقه در دست احداث است که با افتتاح آنها در سال 1403 و 1404 تحول شگرفی در حوزه گردشگری منطقه آزاد انزلی شاهد خواهیم بود. همچنین سند تحول در زیر ساخت‌های گردشگری در انزلی نیز در دست بررسی است که در سال 1403 این سند رونمایی خواهد شد.

مطهری در پایان اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم سازمان منطقه آزاد انزلی در کنار گردشگری داخلی، جذب گردشگران و سرمایه گذاران خارجی است. در راستای این سیاست در نمایشگاه‌های سلیمانیه عراق، ارمنستان، چین و روسیه شرکت کرده‌ایم تا مطابق دستور رئیس جمهور محترم مبنی بر ایجاد برنامه های تحول آفرین و راهبردی در حوزه گردشگری عمل نماییم.

حجم ویدیو: ۲۰.۹۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۲۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز