خبرگزاری کار ایران

بازگشت پیکر پاک ۳۴ شهید دفاع مقدس به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۲۲۰

پیکر پاک و مطهر ۳۴ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس از مرز شلمچه به خاک وطن باز می‌گردد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، آئین استقبال از پیکر‌های مطهر ۳۴ شهید تازه تفحص شده روز دوشنبه ۳۰/۱۱/۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان و کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش پیکر پاک شهدای تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس از مرز بین‌المللی شلمچه به خاک پاک ایران بازمی‌گردد.

گفتنی است؛ این شهدای عالی مقام و گرانقدر در عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر ۱، والفجر ۶، خیبر، بدر، کربلای ۴، کربلای ۸ و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیده‌اند.

منطقه مرزی شلمچه در دوازده کیلومتری غرب خرمشهر در جنوب غربی ایران و در حد فاصل پل نو تا نقطه صفر مرزی ایران و عراق قرار دارد. شلمچه در مسیر اهداف عملیات‌های مهمی مانند عملیات کربلای ۴ و بیت‌المقدس بود و نیروهای ایران باید از موانعی که عراق در منطقه ایجاد کرده بود، عبور می‌کردند. با پایان جنگ تحمیلی، تفحص پیکر شهدا در منطقه شلمچه آغاز شد. فروردین ۱۳۷۸ مقام معظم رهبری در این منطقه حضور یافتند و دستور احداث یادمان شهدای شلمچه را دادند. در این یادمان پیکر هشت شهید گمنام عملیات رمضان به خاک سپرده شده و محل بازدید کاروان‌های راهیان نور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز