خبرگزاری کار ایران

«اروند» پرمسافرترین منطقه آزاد کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۷۲۳

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، از ثبت آمار بیشترین تردد مسافران نوروزی در این منطقه، میان مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «علی زارعی» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، ضمن تجلیل از تلاش همه دستگاه‌ها در راستای ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقبال از سال نو و تردد میهمانان، مسافران و شهروندان در سطح منطقه آزاد اروند، بیان کرد: ظرفیت‌های اسکان نوروزی، جاذبه‌های گردشگری، اقلیم انحصاری، آداب، آئین و سنن مردم اهل بوم منطقه، ظرفیت‌های آبی، اماکن تاریخی-مذهبی و حماسی، گردشگری غذا و بازارهای منطقه از جمله جاذبه‌هایی‌ست که هر گردشگر را برای تردد در منطقه آزاد اروند در تمامی ماه‌ها و فصول سال ترغیب می‌سازد.

وی افزود: در نوروزی که پشت سر گذاشتیم، منطقه آزاد اروند و شهرهای آبادان و خرمشهر، به جهت راه‌های دسترسی مناسب و متعدد هوایی، زمینی، ریلی و دریایی، یکی از پر ازدحام ترین روزهای خود را پشت سر گذاشتند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: در این مدت، همکارانم در سازمان منطقه آزاد اروند، با در نظر گرفتن برنامه‎‌های فرهنگی، پایش ایستگاه‌های ورود و خروج مسافر، بررسی ظرفیت‌های اسکان نوروزی، ساماندهی اماکن پر بازدید همچون موزه‌ها و یادمان‌ها و برگزاری جلسات با کسبه و بازاریان، سعی در ایجاد فضایی بهینه برای شهروندان و مسافران نوروزی داشتند که مجموع این اقدامات، منجر به معرفی اروند از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به عنوان گردشگر پذیرترین منطقه آزاد کشور در عید نوروز ۱۴۰۳ معرفی شد.

زارعی یادآور شد: بر این اساس، منطقه آزاد اروند با ثبت آمار بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در فرآیند زمانی ۲۰ روزه، عنوان پرمسافرترین منطقه آزاد کشور لقب گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این آمار در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و وظیفه ما برای فعالیت و برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری افزون خواهد ساخت. قطعاٌ در آینده برای بهره‌گیری از مزیت‌های این حوزه برنامه‌ریزی‌های مدون و گسترده‌ای در سازمان منطقه آزاد اروند، صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز