خبرگزاری کار ایران

مدیربنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد:

ورود ۲۴هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر لنگه، چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۲۰۶

مدیربنادر و دریانوردی بندرلنگه، گفت: از ابتدای طرح نوروزی بیش از ۱۲۷هزار نفر مسافر و ۲۴هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر لنگه، چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس تردد کرده اند و ۱هزار و ۱۰۰ سفر دریایی نیز در این مسیرها به ثبت رسید.

در ایام سال، مسافران دریایی از طریق بندرلنگه به جزایر کیش، ابوموسی، تنب بزرگ، سیری و لاوان سفر می کنند، همچنین سفرهای خارجی از طریق این بندر به بنادر شارجه و دوبی در کشور امارات انجام می شود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل مکی زاده در جمع خبرنگاران درباره نقش اداره بنادر و دریانوردی لنگه در خدمات رسانی به مسافران نوروزی اظهار کرد: بندر لنگه از قدیمی ترین بنادر ایران است که به ۳ استان فارس، بوشهر و خوزستان دسترسی دارد و هر ساله حجم جمعیت انبوهی از علاقه مندان به سفرهای دریایی از طریق ۳ بندر تحت نظارت این اداره در غرب هرمزگان شامل لنگه، چارک و آفتاب به جزایر خلیج فارس تردد می کنند.

وی افزود: در ایام سال، مسافران دریایی از طریق بندرلنگه به جزایر کیش، ابوموسی، تنب بزرگ، سیری و لاوان سفر می کنند، همچنین سفرهای خارجی از طریق این بندر به بنادر شارجه و دوبی در کشور امارات انجام می شود.

مکی زاده تعداد شناورهای مسافری متردد در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان در طرح نوروزی ۹۳، را در مجموع بیش از ۱۷ فروند شناور(مسافری، لندینگ کرافت و رو - رو) با ظرفیت بیش از ۲هزار صندلی اعلام کرد.

وی، گفت: از این تعداد حدود ۱۲ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ۵۰۰ دستگاه خودرو در روز جابجایی وسائط نقلیه مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به آخرین آمار جابجایی مسافر و خودرو در بنادر سه گانه غرب استان در ۲ هفته اخیر بیان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه گذشته تا ۹ فروردین ماه جاری، جابجایی بیش از ۱۲۷هزار نفر مسافر و ۲۴هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر لنگه، چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس انجام شد و در این مدت، یک هزار و ۱۰۰ سفر دریایی نیز در این مسیرها نیز به ثبت رسید.

مکی زاده با توصیه به مسافران دریایی که برای سفر به جزیره کیش حتما از ۳ بندر مجاز اعلام شده تردد کنند و افزود: تا قبل از شروع طرح نوروزی، ترددهای مسافری از مبادی غیر مجازی همچون سواحل روستای برکه سفلین، گرزه، کلات، چارک، طاحونه و ساحل پارسیان صورت گرفته بود که از طریق مراجع قانونی این موضوع را پیگیری کرده و هشدارهای لازم را در رابطه با تخلفات اینچنینی به مسئولان مربوطه اعلام کردیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با بیان اینکه علاقه مندان به سفرهای دریایی از طریق بنادر مجاز، به وسیله شناور مجاز و در زمان مجاز تردد کنند، گفت: هموطنان پیش از حضور در این بنادر، با ارسال حرف انگلیسی w به شماره ۳۰۰۰۷۶۳۷۳۰۰۰ از شرایط جوی دریایی منطقه غرب هرمزگان آگاه شوند.

بنا به این گزارش، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از ۲۵ اسفند ۹۲ آغاز شده وتا ۱۵فروردین ۹۳ ادامه دارد که دوره زمانی بین دوم تا دهم فروردین زمان اوج سفرهای دریایی در آب های خلیج فارس به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز