خبرگزاری کار ایران

بازرگانان و سرمایه گذاران کویتی در راه اروند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۵۳

عبدالمحسن المدعج وزیر بازرگانی و صنایع کویت که به ایران سفر کرده است در دیدار با اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اشتیاق دولت و بخش خصوصی کویت به سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند به ویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

وزیر بازرگانی و صنایع کویت امروز با حضور در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران گفت: اکنون که دو ملت برادر ایران و کویت از مصائبی که دشمنی واحد بر آنان تحمیل کرده بود رها شده اند شایسته است که به افق آینده و صلح و آرامش در منطقه بیاندیشند و این مهم در گرو ارتباطات مستحکم آنها است.
به گزارش ایلنا، وزیر بازرگانی و صنایع کویت افزود: امتیاز بزرگ سرمایه گذاران کویتی این است که در ایران احساس غربت نمی کنند. چراکه مراودات دو ملت دارای ژیشینه ای کهن و سازنده است.
عبدالمحسن المدعج با اعلام این که به زودی هیات های بزرگی از بازرگانان، سرمایه گذاران و تجار کویتی به ایران سفر خواهند کرد تاکید کرد: آبادان و خرمشهر برای ما ناشناخته نیست، با این حال ما از میزبان ایرانی خود انتظار داریم تا فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند را به موثرترین شیوه ممکن به برادران کویتی خود معرفی کنند.
وی اظهار داشت: اکنون که ایران عرصه جدید را در مناسبات منطقه ای بین المللی خود گشوده است باید از این فرصت مناسب برای همکاری های اقتصادی و سیاسی استفاده کرد.
همچنین اکبر ترکان در این دیدار که مدیرعامل منطقه آزاد اروند نیز حضور داشت، ضمن استقبال از آمادگی دولت کویت برای گسترش مناسبات به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی مناطق آزاد ایران به ویژه اروند اشاره کرد و بخش های دولتی و خصوصی کویتی را به سرمایه گذاری در سه حوزه صنایع فولاد، پتروشیمی و هتلداری فراخواند.
ترکان گفت: مزیت های مانند دسترسی به منابع انرژی گاز، برق و آب، راه آهن و فرودگاه بین المللی در اروند، شرایط ایده عالی را برای سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی این منطقه فراهم می کند.
مشاور رییس جمهور افزود: طبق قانون، سرمایه گذاران در حوزه پالایشگاهی از تخفیف ۵ درصدی استخراج و پالایش نفت برخوردار خواهند بود و این یک مزیت چشمگیر برای فعالان حوزه انرژی محسوب می شود.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم چنین سرمایه گذاران کویتی را به توسعه پروژه های مربوط به گردشگری سلامت دعوت کرد و از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و سفیر کشورمان در کویت خواست تا مقدمات انعقاد قراردادهای همکاری با تجار و سرمایه گذاران کویتی را در منطقه آزاد اروند فراهم کنند و برای پیگیری موضوعات مطرح شده در این دیدار کمیته ویژه ای را تشکیل دهند.
هم چنین احمد حاتمی یزد مشاور امور بین الملل دبیر شورا مسئولیت تسهیل مراودات اقتصادی و تجاری منطقه آزاد اروند با کشور کویت را برعهده گرفت.
در پایان عبدالمحسن المدعج وزیر بازرگانی و صنایع کویت از مهندس اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای بازدید رسمی از کویت دعوت به عمل آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز