خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

کشتی‌های ۱۲ هزار تنی در بندرگاه کیش پهلو می‌گیرند

کد خبر : ۱۸۲۵۲۱

با تکمیل عملیات لایروبی حوضچه بندرگاه تجاری کیش که مراحل پایانی آن از بهمن پارسال شروع شده است عمق حوضچه از منفی پنج به منفی ۱۰.۵ افزایش خواهد یافت و امکان ورود و پهلو‌گیری کشتی‌های کانتینری تا ظرفیت ۱۲ هزار تن در این اسکله فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از پایان عملیات لایروبی حوضچه بندرگاه کیش تا سه ماه آینده و پهلوگیری کشتی‌های ۱۲ هزار تنی در این بندرگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان با تاکید بر اینکه بسترسازی مناسب و تقویت زیرساخت‌ها در بندرگاه تجاری و مسافری کیش از طرح‌های مهم عمرانی در این منطقه است، از پایان عملیات لایروبی بندرگاه تجاری کیش طی دو تا سه ماه آینده خبرداد.

وی افزود: با تکمیل عملیات لایروبی حوضچه بندرگاه تجاری کیش که مراحل پایانی آن از بهمن پارسال شروع شده است عمق حوضچه از منفی پنج به منفی ۱۰.۵ افزایش خواهد یافت و امکان ورود و پهلو‌گیری کشتی‌های کانتینری تا ظرفیت ۱۲ هزار تن در این اسکله فراهم می‌شود.

بر اساس این گزارش، طرح لایروبی حوضچه بندرگاه در دو بخش لایروبی حوضچه و احداثدایک پیرامونی در حال اجرا است که در برآوردهای اولیه حجم فضای لایروبی شده حدود ۷۰۰ هزار متر مکعب تخمین زده شده است.

با انتقال مواد حاصل از عملیات لایروبی توسط خطوط لوله، دایک پیرامونی به طول ۷۵۰ متر و حجم ۱۵۰ هزار متر مکعب ساخته و فضای مناسبی برای عملیات بندری، تردد کانتینرها و ایجاد انبارهای بزرگ تجاری فراهم خواهد شد.

بندر تجاری کیش با مساحت ۱۱۰ هکتار شامل سه حوضچه مرکزی، شرقی و غربی و ۱۵ پست اسکله در قسمت شمال شرقی جزیره کیش واقع شده است و یکی از بازوهای اصلی حمل و نقل کالا از خارج از کشور و همچنین از جزیره کیش به سرزمین اصلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز