خبرگزاری کار ایران

اکبر ترکان:

توافق هسته ای مورد قبول ایران، موجب توسعه مناطق آزاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۲۴۴

کیش از قطب های دانشگاهی کشور است در صورت تغییر شرایط بین المللی فرصت سرمایه گذاری در این بخش زیاد است و فرزندان ما می توانند برای حضور در بهترین دانشگاه های دنیا به کیش بیایند؛ ظرفیت ما در این عرصه بالاست و منتظر تغییر شرایط بین المللی هستیم.


دبیرشورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: اگر توافق هسته ای مورد قبول ایران با گروه ۱ + ۵ حاصل شود، سناریو جهش داری را برای توسعه منطقه آزاد تجاری و اقتصادی خواهیم داشت.

اکبر ترکان سه شنبه در حاشیه آغاز عملیات احداثنیروگاه شماره دو(نیروگاه دوم تولید برق و آب شیرین کن) در منطقه جنوبی کیش درجمع خبرنگاران درمورد جذب سرمایه گذاری در بخش داخلی و خارجی از ابتدای دولت یازدهم گفت: قراردادهایی با موضوعات مختلف بسته شده، اما قرارداد موضوعی و سرمایه بحثدیگر است که برخی قراردادها هنوز اجرایی نشده و هر چه جلوتر می رویم تحقق آنها بیشتر خواهد شد.

وی در مورد مهمترین برنامه دولت در هفت منطقه آزاد تجاری و اقتصادی گفت: هر یک از مناطق کسب و کارمحوری برای خود دارند و کسب و کار محوری کیش، گردشگری است.

ترکان گفت: کیش از قطب های دانشگاهی کشور است در صورت تغییر شرایط بین المللی فرصت سرمایه گذاری در این بخش زیاد است و فرزندان ما می توانند برای حضور در بهترین دانشگاه های دنیا به کیش بیایند؛ ظرفیت ما در این عرصه بالاست و منتظر تغییر شرایط بین المللی هستیم.

ترکان در پاسخ به سوالی درمورد همسو کردن سیاست های بانک های مستقر در جزیره با منطقه آزاد کیش برای تسهیل روند جذب سرمایه گذاری اظهار داشت: مناطق آزاد به غیر از اینکه از قانون های مالیات، گمرک، کار و ویزا معاف هستند از قانون پولی وبانکی هم معافند، مناطق آزاد باید شورای پول و اعتبار مختص خود داشته باشند.

وی بیان کرد: بانک ها با روابط بین المللی کار می کنند و ما در این زمینه به دو دلیل عقب هستیم، شرایط بین الملل برای اینکار مساعد نیست چرا که بانک های ما در تحریم هستند، دیگر اینکه بانک مرکزی حق دارد رفتاری محتاطانه به لحاظ موقعیت موجود داشته باشد و نمی تواند تعهدات نامناسب برای خود ایجاد کند.

به گفته ترکان، بین المللی شدن بانک ها بسته به این است که آنها در سرزمین اصلی بتوانند با دنیا ارتباط برقرار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز