خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل منطقه آزاد ارس:

تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ خودروخارجی از طریق منطقه آزاد ارس وارد شده است / حجم خودروهای ساخت آمریکایی زیاد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۸۶۱

طبق مقررات منطقه آزاد ارس محدود تردد خودروهای خارجی وارداتی تا بعد ۱۲۰ کیلومتری منطقه و محدوده اولین فرودگاه است که بر این اساس این محدوده از منطقه آزاد ارس تا شهر تبریز قرار می گیرد که در تلاش هستیم آن را به سطح استان گسترش دهیم.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: تاکنون تنها ۲ هزار و ۷۵۰ خودروخارجی از طریق منطقه آزاد ارس وارد کشور شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن خادم عرب باغی عصر دیروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: خودروهای وارداتی بیشتر از کشور شرق‌اسیا به جز کشور چین و نیز کشورهای اروپایی بوده، البته خودروهای ساخت آمریکایی نیز وارد شده اند ولی حجم آنها زیاد نیست.

وی از تلاش برای گسترش محدوده تردد خودروهای وارداتی در سطح استان آذربایجان شرقی و مرخصی سفر خودور ها خبر داد و گفت: طبق مقررات منطقه آزاد ارس محدود تردد خودروهای خارجی وارداتی تا بعد ۱۲۰ کیلومتری منطقه و محدوده اولین فرودگاه است که بر این اساس این محدوده از منطقه آزاد ارس تا شهر تبریز قرار می گیرد که در تلاش هستیم آن را به سطح استان گسترش دهیم.

عرب باغی همچنین از جزئیات سرمایه گذاری هیوندای درمنطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: پس از مذاکرات و دیدار با مدیران شرکت خودروسازی هیوندای مقرر شد تا زمین مناسبی در اختیار این شرکت خودروسازی کره ای دهیم.

وی به احداثنمایشگاه تولیدات هیوندای در ارس اشاره کرد وگفت: همچنین مقرر شده است تا این شرکت خودروسازی زمینه ارایه خدمات پس از فروش را در ارس فراهم آوردو امیدواریم تا در آینده ای نزدیک نیز شاهد راه اندازی واحدهای مونتاژ و تولید خودروهای هیوندای در منطقه آزاد ارس باشیم.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس با اشاره تدابیر دولت یازدهم در رفع محدویت برای سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: پیش از این بر اساس قانون یک سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد می بایست یک نفر ایرانی را شریک خود می کرد و به صورت مشارکتی وارد اجرای پروژه های خود می شد که با تدبیر دولت این مسئله نیز رفع شد.

وی افزود: بر این اساس با تصویب هیات دولت، واگذاری زمین به شرکت های خارجی در این منطقه آزاد مجاز شده است.

خادم عرب باغی فقدان زیرساخت های مناسب در منطقه را یکی از مشکلات توسعه این منطقه خواند و گفت: در کشور های پیشرفته قبل از اینکه یک منطقه آزاد یا شهرک صنعتی راه بیافتد ابتدا زیرساخت های آن را آماده می کنند و سپس وارد جذب سرمایه گذار می شوند. اما در کشور ما چنین نبوده و همین یکی از موانع توسعه منطقه در راستای اهداف خود از جمله بحثگردشگری است.

وی به تلاش برای گسترش زیرساختها در منطقه اشاره کرد و گفت: ۲۲ پروژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس همزمان با هفته دولت امسال در زمینه زیرساخت ها به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس در ادامه از افزایش حجم تقاضاها برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: بعد از مذاکرات اخیر حجم تقاضاها برای سرمایه گذاری در این منطقه افزایش چشمگیری داشته است.

وی ایرانی ها و آذربایجانی های مقیم خارج از کشور را فرصتی بسیار ارزشمند برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس خواند و تاکید کرد: تلاش داریم تا با انعکاس و انتشار ظرفیت های مختلف منطقه آزاد ارس زمینه حضور آنان در منطقه را فراهم کنیم.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس هم مرزی با سه کشور خارجی و فرصت های ارتباطی با کشور های مشترک المنافع را برای منطقه آزاد ارس مغتنم خواند و گفت: این پتانسیل فرصت بسیار مناسبی را برای دستیابی به اهداف منطقه آزاد فراهم می کند.

وی با اشاره به بروز مسایل سیاسی بین روسیه و امریکا افزود: این موضوع فرصت مناسبی را برای فعالیت در این بازار را نیز ایجاد کرده است.

عرب باغی به افزایش حجم صادرات از این منطقه اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه گذشته ۱۴۴ درصد افزایش حجم صادرات از منطقه آزاد ارس را داشته ایم.

وی پتانسیل های گردشگری منطقه آزاد ارس را یادآور شد و گفت: ظرفیت های منطقه امکان مناسبی را برای بهره گیری از موضوع گردشگری فراهم می کند اما فقدان امکانات لازم مانع اصلی است که باید برای توسعه امکانات رفاهی، اقامتی و خدماتی منطقه تلاش بیشتری شود.

عرب باغی بر ضرورت، توسعه زیرساخت های حمل و نقل در منطقه ازاد ارس اشاره کرد و گفت: در حال برنامه ریزی برای توسعه فعالیت فرودگاه دوم و احیا فرودگاه موجود منطقه احساس می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز