خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز انجام شد؛

کلنگ زنی مجتمع حنا در منطقه ویژه سلفچگان قم

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۳۷

استاندار قم: همه سرمایه گذاران با خیال راحت در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم سرمایه گذاری کنند / شفیعی: طبق آمار بین المللی، هزینه هر یک کارگری که دولت بخواهد سرکار بیاورد، ۵۰ هزار دلار است ولی این پروژه با ۲۰هزار دلار هر آدمی را می تواند مشغول به کار کند.

ایلنا: آیین کلنگ زنی مجتمع تولیدی، تجاری، خدماتی و رفاهی حنا در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، این مراسم ظهر امروز سه شنبه به میزبانی شفیعی، مدیر پروژه مجتمع حنا سلفچگان قم و با حضور بازرگان معاون شورای عالی مناطق آزاد، حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم، حجت الاسلام محمد علی زم معاون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، عباس محتاج رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل تعاون آجا، فرماندار و چند تن از اعضای شورای شهر شهرستان تفرش استان مرکزی و دیگر مسئولان کشوری و استانی قم صورت گرفت.

قبل از آغاز برنامه، غلامرضا شفیعی، سرمایه گذار این مجتمع، با نشان دادن ماکت و بیان جزئیات و اهداف این پروژه، مسئولان و حاضرین مراسم را در جریان کار قرارداد و پس از آن استاندار قم به ایراد سخن پرداخت.

استاندار قم: از سرمایه گذاران منطقه سلفچگان حمایت می کنیم

حجت السلام صالحی منش در ابتدا با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر اشاره داشت و عنوان کرد: همه سرمایه گذاران با خیال راحت در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم سرمایه گذاری کنند و بنده نیز به عنوان نماینده دولت، آنچه که در توان خود و مجموعه ام باشد، صد در صد از آن ها حمایت خواهم کرد تا کوچکترین مشکلی برای این افراد در سلفچگان نباشد.

وی ادامه داد: ما نیز از سرمایه گذاران انتظار داریم سرمایه گذاری جدیدی داشته باشند و از سوی دیگر بنده نیز ادارات استان را موظف می کنم از همه نظر این عزیزان را حمایت و یاری کنند.

شفیعی: ۱۴ تا ۱۶ هزار شغل مستقیم در مجتمع حنا ایجاد می شود

غلامرضا شفیعی، سرمایه گذار پروژه مجتمع تولیدی، تجاری، خدماتی و رفاهی حنا در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در نشست خبری اش که در حاشیه این مراسم برگزار شد، عنوان کرد: چهل سال از عمر ۵۸ ساله خود را در کار اداری تجاری کشور گذرانده ام و بالای ۱۲هزار واحد اداری تجاری ساخته ایم. در خارج از کشور نیز کارهایی انجام داده ایم که آخرین آن مرکز تجارت ایرانیان در کشور ازبکستان بود که چهار ماه قبل آقای نعمت زاده آن را افتتاح کردند.

وی پیرامون مرکز تجاری که در کشور ازبکستان ساخته شده است، اظهار داشت: ساختمانی ۱۵طبقه می باشد که تصمیم داریم یک مهاب تجاری بین ایران، کشورهای CIS و روسیه داشته باشیم که مجموعا ۳۰۰ میلیون جمعیت را پوشش می دهد و مانند آن پروژه مجتمع کامپیوتر میرداماد تهران که حدود ۲۰سال قبل سرمایه گذاری و راه اندازی کردیم، می باشد.

سرمایه گذار پروژه مجتمع حنا سلفچگان تاکید کرد: راه اندازی یک پروژه به مراتب مشکل تر از ساخت آن است.

شفیعی با بیان اینکه مراکز تجاری را در میدان محسنی، دروازه قزوین، چهار راه عباسی، امام زاده حسن و دیگر مناطق تهران تحویل جامعه دادیم، ابراز داشت: تصمیم گرفتیم کار جدیدی صورت دهیم که خارج از شهرها باشد، چون شهرهای ایران شلوغ است و در این چند سال تجزیه و تحلیل کردیم تجاری هایی که در شهرها وجود دارد، فعلا پر نمی شود و یا احتیاجی نبود تا این اندازه ساخت و ساز صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین مشکل شهرها ترافیک است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم خارج از شهرها بیاییم و به سلفچگان آمدیم.

شفیعی در پاسخ به این سوال که چرا سلفچگان را انتخاب کردید، یادآور شد: این منطقه در چهار راهی قرار دارد که جمعیت ۴۰میلیونی جنوب غربی کشور را پوشش می دهد؛ علاوه بر آن سلفچگان نزدیک تهران، فرودگاه و از این قبیل مزیت ها است که ماه عسل این انتخاب یک پروژه توزیعی کالا می باشد و دیگری بحثصنعت، هنر و تولید است که خروجی آن به صورت فروش داخلی و خارجی می باشد.

سرمایه گذار پروژه مجتمع تولیدی، تجاری، خدماتی و رفاهی حنا ادامه داد: در منطقه سلفچگان و این قطعه ای که ۸۰ هکتار است، سالن ۲۶۰هزار متری به ارتفاع ۵ و نیم متر وجود دارد که داخل آن ۷۰۰ کارگاه ۱۰۰،۱۴۰ و ۱۵۰ متر با تمام استانداردهای بین المللی طراحی شده است و امیدواریم در آینده این منطقه پلی بین ایران و کشورهای خارجی باشد.

وی ابراز داشت: پیش بینی شده است ۱۴ تا ۱۶ هزار شغل مستقیم ایجاد شود که تولید، صنعت و توزیع زیر یک سقف قرار می گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه خروجی کالا در این مکان ۳۰ درصد برای مردم ارزان تر تمام می شود، عنوان کرد: تفکر ما این است که از تولید به مصرف باشد و دست تاجر، انباردار و دیگر واسطه ها کوتاه شود.

سرمایه گذار پروژه مجتمع حنا منطقه ویژه سلفچگان تاکید داشت: هنرمندان، صنعتگران قدیم و آثار هنری کشوری که سال ها است در ایران قدمت دارند زیر یک سقف آورده ایم و این تنها برای قم نیست و شهرهای دیگر همچون اصفهان، شیراز، مشهد و… می توانند هنر خود را به این مجتمع بیاورند.

وی به حمایت های دولت از سرمایه گذارانی که به صورت کوچک سرمایه گذاری می کنند اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت حامی این افراد باشد تا شاهد رشد و رونق اینگونه کارها باشیم.

غلامرضا شفیعی تصریح کرد: تفکرات ما ده ها آیتم دارد که می توانیم به اشتغالزایی در خارج از شهرها اشاره کنیم و آن را گسترش دهیم. ضمن اینکه می خواهیم خریداران و کسبه، از امکانات رفاهی مثل رستوران ها، شهربازی، سینما، مهد کودک و چیزهای دیگر که طعبیه شده است، استفاده کنند.

سرمایه گذار پروژه مجتمع حنا منطقه ویژه سلفچگان خاطرنشان کرد: مهم ترین بحثی که کشور به آن احتیاج دارد، وجود این سالن ۲۶۰هزار متری می باشد. بحر این پروژه حدودا ۱هزار و ۲۰۰ متر می باشد. داخل آن می توانیم مجسمه سازهایی را دعوت کنیم تا آثارشان را در حین کار به نمایش بگذارند و مهم ترین چیزی که ما برنامه ریزی کردیم، نمایشگاه دائمی این فعالیت ها است؛ یعنی بدون اینکه مبادی ورودی مشکلات گمرک و دیگر چیزها به آن تعلق گیرد، هرکس کار می کند، بدون اینکه ورودی یا ایستگاه های آن چنانی به محل توزیع داشته باشد، از همین سالن صادرات می شود.

وی درخصوص مزیت کسانی که در این مجتمع کار می کنند، تصریح کرد: ما می خواهیم افرادی که در مجتمع حنا فعالیت دارند، به راحتی مرکز پخش نیز داشته باشند.

شفیعی درمورد فعالیت های مجتمع حنای سلفچگان گفت: هدف ما تخصصی برای کالاهای خاص مثل سرامیک ها، شیشه ها، چینی ها، مجسمه سازها، طراح ها و کسانی که در نقاشی و مس کاری هستند، می باشد.

سرمایه گذار پروژه مجتمع حنا با اشاره به اینکه چرا بازار کریستال نداریم، گفت: درحال برنامه ریزی هستیم کسانی که در تمام نقاط دنیا در این صنعت فعالیت دارند، گرد هم بیاوریم. وقتی که همه آن ها زیر یک سقف باشند، هزاران تحصیل کرده بیکار به راحتی می توانند رشد کنند و مشغول به کار شوند.

وی در رابطه با چگونگی فروش کالاها اظهار داشت: کالاها برای اینکه در دسترس عموم مردم باشد، قسمت تجاری آن خارج منطقه آزاد سلفچگان است، اما آن ۸۰ هکتار که بخش کارگاهی و نیمچه صنعتی است در داخل مجتمع می باشد و به نام سازمان است.

شفیعی در پاسخ به این سوال که معافیت های مالیاتی و گمرک به این افراد تعلق می گیرد یا خیر، عنوان کرد: اگر در بخش توزیع نباشند و تنها در بخش صنعت و هنر باشند، اینگونه است.

وی درمورد زمان بهره برداری از این پروژه، می گوید: پروژه تجاری که امروز کلنگ زنی آن را خواهیم داشت، سه سال برآورد کردیم و پروژه بزرگتر را طبق قرارداد ها، صحبت ها و البته کمک بزرگانی که در مسند کار هستند امیدواریم ظرف مدت چهار سال به سرانجام برسانیم. همانطور که پروژه های عظیمی در طی سالیان اخیر انجام دادیم، امیدواریم با کمک خداوند متعال، بزرگترها و کسانی که عاشق این کار می باشند تکمیل کنیم.

شفیعی تاکید داشت: قبل از بانک ها و سیستم ها، باید ابتدا به خودمان قول دهیم. چون پروژه بزرگ می باشد به راحتی می توان ده ها پیمانکار مختلف بگذاریم و مدیریت کنیم که این پروژه بازگشایی شود. پس از آن کار ما سخت تر می شود.

سرمایه گذار پروژه مجتمع حنا منطقه ویژه سلفچگان خاطر نشان کرد: بسیاری از پروژه ها در تهران شکست خوردند، اما ما تفکر داخلی، بین المللی، توریستی، فرهنگی و صادراتی داریم و اگر هرکس یک قطعه بتواند تولید کند، شرایطی فراهم می کنیم آن محصول صادر شود. ضمنا اگر همه زیر یک سقف باشند، کپی برداری و حسادت از بین خواهد رفت. ما برنامه ای داریم که چند متخصص از سراسر دنیا گردهم بیایند و ایده ها، کاتالوگ و نمایشگاه های دیگر را جمع آوری کنند و پس از آن بین افرادی که در این مجتمع فعالیت دارند توزیع کنند.

وی درخصوص میزان سرمایه گذاری این مجتمع گفت: سه پروژه ما ۷۵۰ هزار متر در ۱۰۰هکتار زمین می باشد که ۱۴۰۰میلیارد تومان برآورد این پروژه می باشد. سرمایه گذار ۱۰درصد را آماده است ولی اول خودمان خرج می کنیم. هیچ بانکی نیامده است، اما بعد از کلنگ زنی ما شروع خواهیم کرد که سرمایه گذاران را جذب کنیم.

شفیعی یادآور شد: هیچ سرمایه گذاری بدون کمک سیستم بانکی نمی تواند حرکت کند و نباید حرکت کند.

سرمایه گذار پروژه مجتمع حنا منطقه ویژه سلفچگان اظهار داشت: ترکش کار ما از صد کارخانه بیشتر است و خروجی بهتر، مهمتر و ارزان تری دارد. طبق آمار بین المللی، هزینه هر یک کارگری که دولت بخواهد سرکار بیاورد، ۵۰ هزار دلار است ولی این پروژه با ۲۰هزار دلار هر آدمی را می تواند مشغول به کار کند.

وی تصریح کرد: هر پروژه ای که موفق شده است، چون زیر یک سقف قرار داشته نتیجه گرفته است و الان ما نمی گوییم همه مشاغل را در مجتمع داریم، چون کار ما تخصصی است.

محمد چهرقانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز