خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه:

برگزاری نمایشگاه فرصت های اقتصادی به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۷۵

برگزاری نمایشگاه‌های بورس و بانک در مناطق آزاد فرصت های سرمایه گذاری را معرفی می کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه برگزاری نمایشگاه‌های بورس و بانک نظیر نمایشگاه کیش را یکی از بهترین ابزارهای معرفی فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری موجود در کشور برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی عنوان کرد و گفت: در صورتی که این قبیل اقدامات منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت سیستم اقتصادی ایران شود، می‌توان امیدوار بود تا سازوکار جذب سرمایه خارجی در کشور تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین حسینی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های بورس در راستاى معرفى قابلیت‌هاى نهادهاى مالى داخلی و خارجی برگزار مى‌شود، تاکید کرد: معرفى توانمندى‌ها و دستاوردهاى بازار سرمایه کشورها، ترغیب مردم به پس انداز، سرمایه‌گذارى و استفاده بهینه از پول و پوشش ریسک، معرفى سازوکارهاى مناسب سرمایه گذارى در بورس اوراق بهادار، کالا و تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بازار اولیه، توسعه فرهنگ سهامدارى، سرمایه‌گذارى و تامین مالی و معرفى محصولات و توانمندى شرکت‌هاى حاضر در بورس اوراق بهادار در صنایع مختلف مهمترین دستاوردهای برگزاری نمایشگاه‌های بورس در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای موفق همواره با استفاده از تأمین منابع خارجی، مناطق آزاد خود را آباد کرده‌اند، گفت: کشور ما نیز با توجه به برتری ژئوپُلتیک نسبت به سایر کشورهای موفق در این زمینه، باید به دنبال جذب حداکثری منابع مالی خارجی جهت توسعه مناطق آزاد باشد، که این امر خود منجر به ورود سرمایه، ارز و جذب نیروی کار می‌شود.

حسینی افزود: یکی از ابزارهای مهم تأمین مالی در بازار سرمایه ایران اوراق بهادار اسلامی(صُکوک) است که می‌توان با تسهیل سازوکارهای موجود به سمت انتشار حجم بالای صُکوک بین‌المللی و ارزی به منظور تأمین مالی کلان طرح‌های توسعه‌ای مناطق آزاد حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با گذشت سه سال از آغاز فعالیت خود با تأسیس و راهبری نهادهای واسط به عنوان یکی از ارکان مهم انتشار اوراق بهادار اسلامی(صُکوک)، اقدام به انتشار بیش از ۲۰،۰۰۰ میلیارد ریال صُکوک به منظور تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کرده، تصریح کرد: کشور ما با توجه به موقعیت جغرافیایی و داشتن بزرگترین منابع انرژی جهان دارای پتانسیل تبدیل شدن به قدرتمندترین اقتصاد خاورمیانه است، که همین مسأله توجه سرمایه‌گذاران خارجی را به سمت جمهوری اسلامی ایران معطوف ساخته است.

این فعال اقتصادی افزود: از سوی دیگر بسترهای قانونی و زیرساخت‌های لازم هم جهت تحقق حجم عظیم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور فراهم است، نکته‌ای که باید بر آن تأکید شود انجام مطالعات تطبیقی بر روی فرآیندهای عملیاتی میان کشورهایی است که در سال‌های اخیر حجم قابل توجهی از سرمایه‌های خارجی را جذب کرده‌اند، تا ما هم بتوانیم با استفاده از راهکارهای صحیح از این توان بالقوه بهترین استفاده را ببریم.

به گفته وی دولت یازدهم با جدیت به دنبال باز مهندسی علمی نظام اقتصادی کشور و به تبع آن طراحی دقیق نظام تأمین مالی در ایران است، به این معنی که تأمین مالی کلان از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه انجام شود و با آزاد شدن منابع بانکی، وظیفه تأمین سرمایه در گردش و تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط بر عهده ی نظام بانکی باشد.

بر این اساس، ‫نخستین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه، بازار سرمایه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور ۲۹ مهر تا ۲ آبان در جزیره کیش برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز