خبرگزاری کار ایران

دبیرشورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مناطق آزاد کشور تخصصی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۴۳

محور اصلی اقتصاد کیش صنعت گردشگری است و محور اصلی اقتصاد منطقه آزاد چابهار ترانزیت و حمل و نقل بین المللی تعریف شده است.

دبیر شورای مناطق آزاد با بیان اینکه تمام مناطق آزاد در دنیا به صورت تخحصصی در حوزه‌های اقتصادی فعال هستند، ‌گفت: قطعا برای هر منطقه‌ای قبل از تاسیس آن به عنوان منطقه آزاد ماموریت منحصر به فردی تعریف می‌شود و در تمام دنیا مناطق آزاد به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

اکبر ترکان در گفت‌و‌گو با ایلنا ادامه داد: هر منطقه‌ای کسب و کار محوری دارد که اصلیترین و محوری‌ترین فعالیت آن منطقه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه البته تخصصی کار کردن مناطق آزاد منجر به محدود کردن فعالیت‌های اقتصادی در مناطق مختلف نمی‌شود، ‌ گفت: مدیریت اصلی اقتصادی با کسب و کا اصلی و محوری هر منطقه است اما هر منطقه بر حسب مورد وارد حوزه‌های غیر تخصصی هم شده‌اند.

ترکان ادامه داد: ‌در تمام دنیا مناطق آزاد به صورت تخصصی کار می‌کنند که در حال حاضر مناطق آزاد در ایران هم به این سمت رفته‌اند برای مثال محور اصلی اقتصاد کیش صنعت گردشگری است و محور اصلی اقتصاد منطقه آزاد چابهار ترانزیت و حمل و نقل بین المللی تعریف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز