خبرگزاری کار ایران

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

بانکداری برون مرزی؛ در اولویت بررسی شورای پول و اعتبار

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۴۵

شورای پول و اعتبار بحثبانکداری برون مرزی در مناطق آزاد را در دستور کار جلسه بعدی خود قرار داده است.

مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برخورداری از قوانین بانکداری برون مرز را اولویت اصلی این شورا و بانک مرکزی دانست و گفت: شورای پول و اعتبار بحثبانکداری برون مرزی در مناطق آزاد را در دستور کار جلسه بعدی خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ناصر خرمالی با اشاره به اینکه اقدامات لازم در خصوص دستورالعمل اجرایی آن در بانک مرکزی انجام شده است، افزود: پیشنهادات شورای عالی مناطق آزاد نیز در این زمینه در جلسه شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

وی با اشاره به مقررات خاصی که برای بانکداری برون مرز در تمام حوزه های بانک، بیمه و بورس وجود دارد، افزود: برغم آنکه قوانین مناطق آزاد باید خاص و فراتر از مقررات سرزمین اصلی باشد اما این مناطق متاثر از برخی تصمیمات داخلی هستند که باید بازنگری شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور، وجود این بانک ها در مناطق آزاد می توانند نقش بسیار مهمی در موضوعات مختلف بانکی نظیر تامین سرمایه برای واحدهای سرمایه گذاری، نقل و انتقال ارز و ورود ارز ارزان قیمت از خارج از کشور ایفا کنند.

براساس این گزارش؛ بخشنامه بانک مرکزی در خصوص بانکداری برون مرزی در کارگروه تخصصی بانک مناطق آزاد مورد بررسی قرار گرفت و بر ایجاد این بانک ها با تغییر در مقررات جاری مناطق، مورد تاکید صاحب نظران پولی و بانکی عضو کارگروه قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز