خبرگزاری کار ایران

امور اصناف سازمان منطقه آزاد قشم:

شبانه روزی گزارش های مردمی را بررسی می کنیم / افزایش ۵۰درصدی برای حراج در نوروز

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۳۶۳

واردات کالا در حوزه گمرک است و کالاها تا به تایید سازمان استاندارد نرسد، ‌ اجازه ورود نمی گیرد حال اینکه بسیاری از کالاها از مبادی غیر قانونی و به صورت قاچاق وارد می شوند / تا کنون ۴۰ غرفه تقاضای حراج ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای ایام نوروز داشته که پیش بینی می شود در ایام نوروز حداقل ۱۵۰ غرفه تقاضای حراج تا ۵۰ درصد را داشته باشند.

امور اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه طبق قانون تنها سازمان منطقه آزاد اجازه صدور مجوز کسب و پیشه را دارد، ‌ گفت: ‌ طبق قانون نظام صنفی هیچ نهادی جز سازمان منطقه آزاد حق صدور مجوز کسب و پیشه را ندارد و شهرداری نباید در این امور دخالت کند.

هرمز امیری در نشست خبری ادامه داد: ‌صدور مجوز کسب و پیشه برای متقاضیان به اتحادیه واگذار شده و تا زمانی که اتحادیه ها تشکیل نشده اند، ‌ سازمان منطقه آزاد تنها باید نسبت به صدور این مجوزها اقدام کند.

وی با اشاره به ورود کالاهای بی کیفیت از مبادی قشم گفت: ‌ واردات کالا در حوزه گمرک است و کالاها تا به تایید سازمان استاندارد نرسد، ‌ اجازه ورود نمی گیرد حال اینکه بسیاری از کالاها از مبادی غیر قانونی و به صورت قاچاق وارد می شوند.

امیری ادامه داد: ‌ البته ورود قاچاقی کالاهای بی کیفیت دلیل نمی شود که نظارتی بر روی فروش آنها نداشته باشیم و خریداران اگر شکایتی از جنش خریداری شده داشتند، ‌‌ می توانند به امور اصناف مراجعه کنند و یا با سامانه گویای ۵۲۴۱۰۱۰ تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنند این سامانه به طور شبانه روزی فعال است.

امور اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به حضور تیم اصناف در کمیته بازرسی و نظارت ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: ‌ تیم اصناف بر تمام بازار نظارت دارد و مجوز حراج های غرفه ها را صادر می کند.

وی ادامه داد: ‌ در حال حاضر در جزیره ۲۰ مجتمع تجاری دایر است که از ین تعداد ۱۲ مجتمع در درگهان واقع است که احتمالا تا پایان سال یک مجتمع هم به مجتمع های تجاری قشم اضافه خواهد شد. همچنین ۶ هزار واحد صنفی با بیش از ۴۰ صنف در قشم فعال است.

امیری با اشاره به برنامه های نوروزی گفت: ‌ تا کنون ۴۰ غرفه تقاضای حراج ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای ایام نوروز داشته که پیش بینی می شود در ایام نوروز حداقل ۱۵۰ غرفه تقاضای حراج تا ۵۰ درصد را داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین غرفه هایی در سطح جزیره دایر می شود که در آن غرفه ها به مسافران آب، ‌ نان و یخ با قیمت پایین تر از بازار ارائه می شود.

امور اصناف سازمان منطقه آزاد قشم درباره ورود کالاهای برنددار به قشم گفت: ‌ باید توجه داشته باشیم در شرایط تحریم بسیاری از تولیدکنندگان برند حاضر به فروش کالاهای خود به ایران نیستند اما افزایش ورود کالاهای برند را در دستور کار خود قرار دادیم و اعلام کرده ایم که به کسانی که کالای برند وارد کنند، تسهیلاتی ارائه خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز