خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

طرح ایجاد منطقه آزاد سیستان به شورای عالی مناطق آزاد ارسال می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۶۰

طرح ایجاد منطقه آزاد سیستان آماده شده و هفته آینده برای تصویب در هیات دولت به شورای عالی مناطق آزاد ارسال می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح ایجاد منطقه آزاد سیستان آماده شده و هفته آینده برای تصویب در هیات دولت به شورای عالی مناطق آزاد ارسال می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر زابل با اشاره به شرایط نامطلوب جوی در منطقه سیستان افزود: اکنون در شورای توسعه سیستان دو طرح مهم ایجاد منطقه آزاد سیستان و یافتن نسخه ای برای بهبودی اوضاع جوی منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: طرح ایجاد منطقه آزاد در هفته آتی برای تصویب در هیات دولت به شورای عالی مناطق آزاد ارسال می شود و برای بهبود اوضاع جوی نیز طرح تثبیت شن های روان در سطح ۱۲ هزار هکتار در دستور کار این شورا قرار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان از تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای تثبیت سه هزار هکتار از شن های روان منطقه خبر داد و افزود: با اضافه شدن ۹ هزار هکتار دیگر مجموع طرح تثبیت شن های روان به ۱۲ هزار هکتار می رسد.

وی با تاکید بر توجه به حوزه سلامت مردم گفت: ۷۰ میلیارد ریال برای بیمارستان زابل در نظر گرفته شده است که این رقم از محل اعتبارات استانی قابل پرداخت خواهد بود.

هاشمی ساخت کارخانه لاستیک سازی زابل در شهر رامشار را از دیگر طرح های مورد نظر برای این منطقه برشمرد و افزود: این کارخانه با اعتباری افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) احداثخواهد شد.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید نگاه بلند و عمیقی به سیستان و بلوچستان دارد، اظهار داشت: دولت در سخت ترین شرایط طرح های بسیار مهمی را برای این استان در نظر گرفته که بسیاری از این طرحها در حال انجام است و با اتمام آنها استان سیستان و بلوچستان متحول خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با یادآوری این که این استان در بخش اکتشاف معادن قبلا در رتبه ۱۹ کشوری قرار داشت، گفت: این استان امسال رتبه نخست اکتشاف معادن در کشور را بدست آورده و سال آینده استخراج از معدن مس و تیتانیوم استان آغاز می شود.

هاشمی تاکید کرد: راه نجات استان اتصال شمال به جنوب آن است و این دو بدون هم توسعه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح بزرگ راه آهن چابهار به بیرجند در دستور کار دولت قرار دارد که این مسیر ریلی از سمت چابهار در حال احداثبوده و تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد که طرح راه آهن چابهار به بیرجند نیازمند شش هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است که تا پایان سال به آن تزریق می شود.

هاشمی انتقال گاز به زابل را قطعی دانست و افزود: تاکنون ۱۵ اقدام ویژه برای سیستان انجام شده است که با به ثمر نشستن این اقدامات آینده سیستان متحول خواهد شد.

وی با بیان این که سیستان هر روز نیازمند یاری مردم و مسوولان است، از سرمایه گذاران سیستانی که در دیگر مناطق و استان های کشور سرمایه گذاری کرده اند خواست برای کمک به توسعه استان تلاش کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد که دولت از سرمایه گذاری در استان بدون هیچ محدودیتی استقبال می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز