خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی در آیین افتتاح پروژه های بزرگ جزیره کیش:

چهره کیش به همت تلاش های مسئولان، در دو سال و نیم گذشته تفاوت های چشمگیری داشته است

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۵۴۳

مسعود سلطانی فر با اشاره به حجم وسیع فعالیت های انجام شده در دوسال و نیم گذشته در کیش گفت: پیش بینی می شود آمار سالانه گردشگران کیش با زیرساخت های مهیا شده در پایان سال ٩٤ از مرز دو میلیون نفر بگذرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در آیین افتتاح دوازده پروژه بزرگ جزیره کیش در حوزه های مختلف که با حضور مسعود سلطانی فر، اکبر ترکان و علی اصغر مونسان برگزار شد معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ضمن تبریک پیروزی های دولت و مردم ایران در عرصه های دیپلماسی، افتتاح این حجم وسیع از پروژه ها با سرمایه گزاری بالغ بر ٦١٠ میلیارد تومان را در جزیره کیش به مردم و مسئولان تبریک گفت.

وی افزود: در دو سال و نیم گذشته در پی تلاش مسئولان اتفاقات خوبی در بخش های گردشگری، صنعتی و دیگر حوزه ها در کیش افتاده و چهره کیش به زعم شهروندان متفاوت شده است .

مسعود سلطانی فرگفت با توجه به زیرساخت های مهیا شده بیش بینی می کنیم آمار گردشگران تا پایان سال ٩٤، از مرز دو میلیون رد شود و خیز جدیدی در گردشگری کیش داشته باشیم .

وی افزود: خوشبختانه در ایران با توجه به جاذبه های گردشگری زیادی که داریم از دوسال قبل با رویکرد خوب دولت تدبیر و امید، شاهد افزایش تبادل با دنیا و افزایش روند حضور گردشگران خارجی در دوسال گذشته بودیم.

رشد حضور گردشگران در دنیا جهار درصد بوده در ایران رشد دوازه درصدی داشتیم .

سلطانی فر با اشاره به افق چشم انداز گردشگری کشور گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید یک سری اقداماتی را آغاز می کردیم سرعت تأمین تسهیلات گردشگری را افزایش می دادیم.

وی یاد آور شد: صدور ویزای الکترونیک شش ماه پیش از زمان برنامه ریزی شده، اجرایی شد و در بخش لغو روادید با برخی کشورها در حال انجام مذاکره هستیم. همچنین در بخش ناوگان هواپیمایی بعد از چند سال تحریم و شرایط نامناسب، با خیز دولت و تدابیر رییس جمهور، یک دوره جدید را در صنعت هواپیمایی آغاز خواهیم کرد و در زمینه آموزش نیروهای انسانی هم تلاش میکنیم همگام با استانداردهای دنیا پیش رویم.

معاون رئیس جمهور افزود: هتل ترنج با حمایت دکتر مونسان و دست پر توان بخش خصوصی به بهره برداری رسید . گردشگری می تواند محرک موتور اقتصادی کشور باشد. در همین راستا تلاش ما بر این است با حمایت های مختلف و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت هتل های دیگری هم با کیفیت چهار یا پنج ستاره در کشور ایجاد کنیم.

سلطانی فر با بیان اینکه از سال ١٣٠٠ که اولین هتل امروزی در شهر قزوین به نام گراند هتل به بهره برداری رسید، تا سال ٩٢ که دولت تدبیر و امید کار را بدست گرفت، ١٢٤ هتل چهار و پنج ستاره به بهره برداری رسیده است. این در حالی است که براساس برنامه ریزی های سازمان میراث فرهنگی کشور تلاش می کنیم در یک دوره هشت ساله برابر با ٩٢ سال گذشته هتل بسازیم وگردشگری را رونق بدهیم.

وی افزود: بسته پیشنهادی گردشگری کشور برای فضای پس از تحریم آماده شده که شامل١٥٠٠ پروژه با اعتبار سی میلیارد دلار است و آماده حضور سرمایه گذاران صنعت گردشگری از سراسر دنیا هستیم.

گفتنی است در گرامیداشت دهه مبارک فجر و همزمان با برپایی جشن های گرامیداشت دهه فجر در نقاط مختلف کیش، با حضور مسئولان کشوری و محلی دوازده پروژه بزرگ در زمینه های گردشگری، صنعتی، مسکونی، تجاری، اداری، تولید تجهیزات نفتی و دو پارک تفریحی افتتاح شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز