خبرگزاری کار ایران

نخستین عمل پیوند رباط صلیبی زانو در بیمارستان کیش

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۲۳۵

برای نخستین بار عمل پیوند رباط صلیبی زانو در بیمارستان جزیره کیش انجام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر روشن مدیر فنی درمانی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش  ضمن اشاره به اینکه این عمل پیوند در تعداد محدودی از مراکز درمانی استان هرمزگان انجام می شود، در خصوص این عمل گفت: پس از تهیه بافت پیوندی این عمل برای اولین بار در جزیره توسط ارتوپد بیمارستان کیش صبح  دوشنبه 17 خرداد بر روی زانوی خانمی 34 ساله که در اثر ضربه شدید تخریب شده بود  انجام شد.

وی در خصوص اعمال جراحی خاص و ویژه در بیمارستان کیش گفت:  با توسعه صورت پذیرفته در بیمارستان کیش و تجهیز این مرکز تخصصی درمانی به امکانات پیشرفته٫ تا کنون چند عمل جراحی ویژه توسط پزشکان جراح مربوطه در این بیمارستان انجام شده است که می توان به عمل جراحی  بر روی کبد، طحال و لوزالمعده بیماری حادثه دیده در ایام نوروز اشاره کرد. همچنین عمل جراحی مغز و ستون فقرات و تعویض مفصل زانو طی دو سال گذشته به صورت روتین در این بیمارستان انجام می شود.

دکتر روشن افزود: در خصوص عمل های جراحی بیماران خارجی نیز این بیمارستان موفقیت هایی را کسب کرده و اعمال جراحی عمومی در این مرکز انجام می شود.

مدیر فنی درمانی بیمارستان کیش اعلام کرد طی بررسی نظرات مشورتی با پزشکان متخصص مشهور قلب، در صدد تکمیل تجهیزات و امکانات عمل جراحی کت لپ و آنژیوگرافی قلب هستیم و امیدواریم در سال 95 بتوانیم این مهم را به سر انجام برسانیم که در آن صورت بیمارستان کیش دومین مرکزی خواهد بود که در استان هرمزگان این خدمات را ارائه می دهد.

شایان ذکر است، بطور میانگین هر ماه حدود 150 عمل جراحی گوناگون در بیمارستان کیش انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز