خبرگزاری کار ایران

سرانه فضای سبز کیش 9 برابر استانداردهای جهانی است

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۳۲۳

در جزیره کیش برای هر نفر170 متر مربع فضای سبز موجود است

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ سرانه فضای سبز کیش با رشد 40 در صدی در مقایسه با سال 92 به رقم 170 متر مربع برای هر نفر رسیده است.

این در حالیست که استانداردهای جهانی فضای سبز برای هر نفر 20 متر مربع  و فضای سبز موجود در سرزمین اصلی به ازای هر نفر 7 متر مربع است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش گفت: در دو سال گذشته با برنامه ریزی در حوزه شهری نسبت به توسعه پارک ها و فضای سبز این جزیره اقدامات گسترده ای شده است.

وی افزود: با ساخت باغ راه٫ پارک های شهر٫ مینا٫ طبیعت٫ ماهیگیر٫ گلستان٫ پارک هفت هکتاری حد فاصل کشتی یونانی تا کلبه هور و پارک ساحلی دو هکتاری نیلوفر در سواحل شرقی جزیره به سبب توسعه فضاهای سبز٫ جزیره کیش به جایگاهی بالاتر از استانداردهای جهانی دست یافته است.

پرهام جانفشان گفت: بزودی عملیات احیای فضای سبز پشت پارک دلفین ها آغاز می شود. همچنین علاوه بر باند دوچرخه سواری که تکمیل شده مسیر پیاده روی نیز درآن منطقه تکمیل می شود.

به گفته  مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش قرار است با ایجاد یک حلقه سبز در نوار ساحلی دور جزیره کیش به همراه نور پردازی و ایمن سازی این کرانه های ساحلی٫ جاذبه ای دیگر برای جزیره کیش ایجاد شود.

جانفشان افزود: بهره گیری از تکنولوژیهای سازگار با محیط زیست و انرژی های پاک مانند چراغ های سولار که نور خود را از انرژی خورشید تامین می کنند از جمله امکاناتی است که در پارک های نو ساز کیش از آنها استفاده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در برخی از معابر کیش هم سعی شده از چراغ های خورسیدی استفاده شود گفت: تولید تجهیزات استفاده از انرژی های خورشیدی صنعتی نو پا درکشور ما  و دنیا است که با پیشرفت آن سهم ما نیز در استفاده از این امکانات بیشتر می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نصب المانهای شهری زیبا٫ سازه های استاندارد و ایمن بازی برای کودکان٫ ایجاد آلاچیق های ساحلی٫ مبلمان شهری متناسب با فضای هر پارک و امکانات مناسب در بخش های خدماتی و رفاهی را از جمله اقدامات انجام شده در این پارک ها بر شمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز