خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

پروژه کیش 1404 با 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری اجرا می شود/ ساخت 118 هکتار فضای گردشگری در غرب جزیره

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۳۷۴

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای پروژه کیش 1404 در بخش مرکزی جزیره با سرمایه گذاری بالغ بر 6 میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان در جمع مالکان هتل های کیش، اجرای پروژه های مختلف در قسمت شهری و زیر بنایی کیش را با هدف افزایش سطح صنعت گردشگری خواند و در این باره گفت: قطعا پروژه های شهری در معرض دید قرار دارند اما پروژه های زیر بنایی کمتر دیده می شود. با این وجود و علی رغم مشکلات اقتصادی کشور، امروز این اقدامات نتایج خود را بروز داده و منجر به افزایش عملکرد بخش گردشگری کیش شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از اعتماد سرمایه گذاران و مردم به مدیران سازمان و افزایش همکاری ها اظهار کرد: تمام تلاش ما برای مردم و جزیره کیش است که در راستای آن باز خوردهای خوبی را نیز دریافت کرده ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بخش گردشگری برخلاف قسمت های مربوط به تجاری و مسکونی سازی هنوز نیز شامل قیمت های آزاد نیست و ما با نگاه حمایتی با این بخش بر خورد می کنیم این در حالی است که بخش صنعت نیز با اندکی تاخیر در سال جدید مورد توجه ما قرار گرفته است.

مونسان ادامه داد:  با برنامه ای که در ستاد اقتصاد مقاومتی تدوین شد و فعالیت های انجام شده، خوشبختانه ما توانستیم در بخش صنعت رتبه ممتاز را دریافت کنیم.

وی از اجرای طرح های مختلف در جزیره خبر داد و گفت: همانطور که مستحضرید پروژه های مربوط به ساخت هتل که در زمان ما واگذار شده، دارای مشخصاتی ویژه ای است زیرا امروزه هتل در تمام دنیا چیزی بیش از محل خواب و اقامت است لذا ما سعی کردیم که بخش هتل ها را نیز همانند مراکز تجاری از کاربری صرف به سمت جذابیت های گردشگری سوق دهیم به همین خاطر پروژه های تازه بر این مبنا انجام می شوند تا دارای مشخصاتی شوند که به فضای گردشگری جزیره افزوده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: از باز سازی هتل دیدنی ها تا هتلی که در غرب جزیره در حال احداث است، سعی شده که استانداردهای تازه مد نظر قرار گیرد لذا به نظر من وضعیت گردشگری در حال حاضر سمت و سوی مطلوبی یافته و آینده روشنی دارد.

وی از افزایش سطح کیفی کالاهای قابل عرضه در بازارهای کیش ابراز خرسندی کرد و افزود: در باز دیدهای اخیر به نظر میرسد اقدامات انجام شده، روند تازه ای را در بازارهای کیش ایجاد کرده به نحوی که دیگر مانند روزهای نخست صرفا شاهد اجناس بی کیفیت چینی نیستیم و این تفکر که کیش صرفا اجناس بی کیفیت برای فروش دارد، کمرنگ شده است که من فکر می کنم این اتفاق مثبت نتیجه همدلی بازاریان، هتلداران، رستوران داران و سایر بخش های اقتصادی جزیره با یکدیگر است که جای خرسندی دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از توسعه غرب جزیره خبر داد و گفت: در روزهای نخست که تصمیم بر توسعه غرب جزیره بود، افراد تمایلی به دریافت زمین در آن نقطه نداشتند اما امروز تقاضا در این منطقه به شدت افزایش یافته زیرا توسعه انجام شده نتایج مثبتی به دنبال داشته است لذا ما بر اساس تقاضا تصمیم گرفتیم که نقشه و پلان را به نوعی طراحی کنیم که همه بخش های این نقطه به نمای دریا دسترسی داشته باشند.

مونسان افزود: در غرب جزیره بالغ بر  118 هکتار فضای یکپارچه با موضوعات گردشگری و هتلی طراحی شده که وقت و دقت بسیاری صرف شده است. ضمن اینکه یک فضای 90 هکتاری نیز مختص موزه کیش ایجاد شده که قصد داریم آن را مرکز تفریحات کیش قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توضیح داد: موزه کیش در فضای 90 هکتاری از جمله بخش های تفریحی است که ما به صورت جدی در سال 96 دنبال خواهیم کرد.

مونسان ادامه داد: در واقع ما قصد داریم که غرب جزیره را به طور کلی در اختیار فضای گردشگری و هتلی با طراحی ویژه قرار دهیم لذا به نظر می رسد که این بخش بتواند نقش ویژه ای در گردشگری ایفاء کند.

وی افزود: در بخش مرکزی جزیره، به لحاظ اینکه در نوار ساحلی قرار ندارد، متقاضی برای توسعه وجود نداشت اما ما برای آن پروژه ای به نام کیش 1404 یا محور ویژه طراحی کردیم که این طرح از فرودگاه آغاز و از آنجا به دامون و دریا می رسد. بالغ بر 130 هکتار زمین درگیر مستقیم این پروژه و 400 هکتار از اراضی متاثر از آن خواهند بود. عرض خیابان این پروژه 120 متر است که یک مونو ریل از بین آن حرکت می کند و 7 تمدن دنیا در این پروژه طراحی می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پوسته پروژه طراحی شده که داخل آن کاربری های مختلف می توان ایجاد کرد. تمدن های مصر، یونان، ایران، روم و ... در این پروژه مد نظر هستند. همچنین بالغ بر 6 میلیارد دلار بودجه این پروژه خواهد بود.

مونسان از طراحی 5 قطعه پروژه کیش 1404 خبر داد و گفت: خوشبختانه باید بگویم که تا امروز 5 قطعه بزرگ از این پروژه بسته و طراحی آن انجام شده است و عملیات اجرایی آن نیز به زودی انجام می شود.

وی توسعه متوازن در کیش را از جمله اهداف سازمان منطقه آزاد کیش خواند و اظهار کرد: یکی از اهدافی که سعی داشتیم در کیش دنبال کنیم، توسعه متوازن و یکپارچه است که در حال اجراست البته توسعه ما بیشتر بر مبنای گردشگری و تفریحی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: کیش در یک دوره به واسطه وجود کارت سبز در بخش فروش کالا و خرید بسیار موفق بود اما امروز به دلیل اینکه در سطح کشور بازارهای تجاری بسیار خوبی با برندها حضور دارند، نمی توان کیش را صرفا بر مبنای بازار و مراکز تفریحی به سمت پیشرفت سوق داد لذا تمرکز بر مکان های تفریحی افزایش یافت.

مونسان افزود: همانطور که می دانید، پارک آبی کیش از سال 83 واگذار شده بود که تا زمان ما این پروژه تنها 45 درصد رشد داشت و تعطیل بود. امروز اما به لطف خداوند پارک آبی اتمام یافته و آماده افتتاح است. به طور یقین افتتاح این پروژه تفریحی یک روز بر زمان اقامت مسافران می افزاید که بسیار خوب است.

وی از راه اندازی نیروگاه شماره 2 در جنوب جزیره خبر داد و گفت: نیروگاه شماره 2 در جنوب جزیره کار بسیار مهمی بود که خود ما خیلی فکر نمی کردیم بتواند مشتری یابی کند. این در حالی است که نیروگاه شماره 1 نیز طی این مدت، بالغ بر 50 درصد افزایش ظرفیت داشته و توانسته مشکل برق جزیره را مرتفع کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: خوشبختانه با افتتاح نیروگاه شماره 2، پروژه های غرب و جنوب جزیره نگرانی برای تامین برق ندارند در حالیکه اگر این نیروگاه 2 نبود، پارک آبی باید تمام عرض جزیره را برای رسیدن به نیروگاه کابل کشی می کرد که کاری بسیار هزینه بر و غیراصولی بود لذا امروز به واسطه این نیروگاه جدید توسعه بخش های دیگر جزیره سرعت پیدا می کند.

مونسان به جزیره هندورابی اشاره کرد و گفت: هندورابی در زمان کوتاهی رشد و توسعه یافته و فرودگاه آن کامل شده به نحوی که نخستین پرواز رفت و برگشت طی هفته گذشته انجام شده است. بندر هندورابی نیز آماده است ضمن اینکه یک هتل در آنجا ایجاد شده و فضای سبز و آب و برق نیز تامین شده است.

وی افزود: جزیره هندورابی که با شعار جزیره آرامش به زودی فعال خواهد شد و به رشد کیش کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اجرای فعالیت ها در بستر الکترونیک را اقدامی مثبت خواند و گفت: اقدامات نرم افزاری زیادی برای ارتقاء انجام شده است زیرا ما سعی کردیم فرایندها را در بستر الکترونیک قرار دهیم.

مونسان گفت: تا امروز 8 سامانه که سناک از جمله آنهاست در کیش فعال شده است. سناک از جمله برنامه هایی است که سازمان گردشگری درخواست ملی شدن و اجرای آن در سطح کشوری را داشته است.

وی افزود: سامانه اشتغال نیز از دیگر بخش های فعالیت های الکترونیکی سازمان است زیرا گاهی در جزیره شاهد حضور مجرمان و فعالیت آنها در مشاغل بودیم. در واقع این سامانه امکان فعالیت این افراد در جزیره را از بین برد ضمن اینکه از حضور اتباع خارجی بیگانه که فاقد کارت اشتغال هستند نیز پیشگیری به عمل می آورد.

شایان ذکر است که جلسه مالکان هتل ها با مدیر عامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش با هدف بهبود روند مراکز اقامتی و سطح کیفی اقدامات در مرکز همایش های هتل فلامینگو کیش برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز