خبرگزاری کار ایران

ورزش کیش، پرکار در نه ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۱۹۷

جزیره کیش در نه ماه نخست امسال میزبان رویدادهای مختلف ورزشی در عرصه های ملی و بین المللی بوده است.

به گزارش‌ایلنا، گردشگری ورزشی یکی از ظرفیت های ارزشمند جزیره کیش است که با توجه به شرایط مساعد آب و هوا در ۸ ماه از سال، تسهیلات قانونی در ورود ورزشکاران خارجی به دلیل عدم نیاز به دریافت ویزا، وجود زیرساختهای مناسب ورزشی و اقامتی، آرامش، امنیت، هوای پاک و دسترسی آسان به امکانات به دلیل فواصل کوتاه و نبود ترافیک، این منطقه آزاد هرساله محل برگزاری مسابقات و اردوهای ملی و بین المللی و میزبان ورزشکاران زیادی از سراسر جهان است.

به همت معاونت ورزش و آموزش شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در ۹ ماه نخست امسال ۲۳ اردوی تدارکاتی در رشته های پرتاب دیسک، دو و میدانی، والیبال ساحلی، ژیمناستیک، والیبال، شنا، بسکتبال، گیت گلف و کاراته با حضور ۴۲۶ ورزشکار در جزیره کیش برگزار شد.

در این مدت ۶ هزار و ۷۲۹ ورزشکار در قالب ۵۵۵ تیم در ۱۴۶ مسابقه داخلی، ملی و بین المللی در رشته های اسکواش، کشتی، والیبال،  کیبل اسکی، دو، تنیس روی میز، شطرنج، شنا، تیر اندازی با کمان و تفنگ، تنیس، اسکیت، تکواندو، بوکس، ژیمناستیک، هندبال، بدمینتون، کونگ فو، پرس سینه، بسکتبال، مینی فوتبال، فوتسال، جودو، پدل بوردینگ، دارت، بولینگ، دوچرخه سواری، رالی، آمادگی جسمانی کراس فیت ساحلی و ورزش های زورخانه ای در جزیره کیش با هم رقابت کردند.

در بخش ورزش داخلی کیش نیز در زمینه ورزش قهرمانی با بهره گیری از حضور مربیان مطرح داخلی و بین المللی و شناسایی ورزشکاران مستعد کیش، در ۹ ماه نخست سالجاری ۳۳۹ ورزشکار در قالب ۵۳ تیم ورزشی در مسابقات کشوری و بین المللی در رشته های تیر اندازی با کمان، تیر اندازی با تفنگ، شطرنج، والیبال ساحلی، نجات غریق، فوتسال، رالی بوده‌ایم.

این ورزشکاران جزیره کیش که رشته های، کاراته، بسکتبال، دارت، تکواندو، دو و میدانی، جودو، ژیمناستیک، تنیس، فوتبال، اسکواش، موی تای، کشتی، بدمینتون، ووشو، بوکس، شنا و اسکیت شرکت کردند و ۱۲۴ مدال طلا، نقره و برنز برای جزیره کیش به ارمغان آورند.

همچنین با توجه به امکانات زیر ساختی فراهم شده در جزیره کیش همواره تلاش می شود ضمن ترویج فرهنگ ورزش با برگزاری برنامه های متنوع همگانی و جذب مشارکت همه اعضای خانواده ها اوقات مفرحی برای شهروندان ایجاد شود.

در بخش ورزش همگانی در ۹ ماه نخست امسال  ۱۴ هزار و ۳۲۶ نفر در ۷۱ همایش همگانی جزیره کیش شامل دارت، فریزبی، توپ و چاله، طناب کشی، فوتبالدستی، پرتاب پنالتی، تیر کمون سنگی، بهکاپ، فوتبالدستی انسانی، پرواز و ساخت بادبادکها، روپایی، خروس جنگی، فوتبال گل کوچک، شطرنج، حمل آب از دریا، جابجایی توپ، توپ و لیوان و توپ تعادلی، پیاده روی خانواده، مچ اندازی، هنرهای رزمی، دوچرخه سواری، ماهیگیری، بازی های کودکان، اسکیت و اسکشوتر، غبار روبی مزار شهدای گمنام، داژبال و مسابقات بومی و محلی شرکت کردند.

گفتنی است؛ مجموعه ورزشی المپیک کیش با ۹ سالن سر پوشیده مجهز به امکانات ورزشی، زمین های چمن فوتبال، سوارکاری و تیر اندازی، پلاژ شنای بانوان و آقایان و استخر های کرانه و المپیک هرساله میزبان مسابقات، اردوها و برگزاری دوره های آموزشی در رشته های مختلف ورزشی است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز