خبرگزاری کار ایران

گالری گلستان ۶۲۰ میلیون تومان تابلو فروخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۰۵

دو اثر انتزاعی سهراب سپهری به ترتیب به مبلغ ۲۵۰ و ۱۶۰ میلیون تومان به فروش رفتند. آثار سیدمحمد احصایی، فریده لاشایی، جعفر روح بخش، ایرج زند، مش اسماعیل و نصرت الله مسلمیان نیز در روز افتتاحیه خریداری شدند.

ایلنا: بیست و یکمین دوره «۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند»، رویداد تابستانه گالری گلستان عصر چهارشنبه چهارم مهر ماه به پایان می‌رسد و این در حالی ست که این دوره با فروش ۹۲ اثر هنری در مجموع به مبلغ ۶۲۰ میلیون تومان، حائز رکوردی به یاد ماندنی شده است.
به گزارش ایلنا، «۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند» از منظر استمرار و سال‌های برپایی رویدادی شاخص و یگانه در جامعه تجسمی ایران به حساب می‌آید با ارایه ۱۷۷ نقاشی، نقاشی خط و مجسمه از نزدیک به ۱۷۰ هنرمند از ۱۵ شهریور ۹۲ کار خود را آغاز نمود که با فروش پیاپی آثار، میزبان کارهای تازه تری شده است که بدین ترتیب آثار به نمایش در آمده در این دوره از مرز ۲۵۰ اثر نیز گذشت و هر چند روز یک بار با تغییر آثار بر روی دیوارهای گالری گلستان؛ گویی نمایشگاه جدیدی برپا شد. به گفته لیلی گلستان مدیر گالری گلستان؛ استقبال شایان توجه از آثار جوانان، حضور پر رنگ مجموعه داران نو رسیده و رونق افزایی به بازار داخلی هنر از جمله دستاوردهای مهم این رویداد بوده است. در عین حال دراین دوره فروش مجسمه با استقبال خوبی روبرو شد و بخش عمده مجسمه‌ها از سوی مردم عادی خریداری شدند که این یک خبر خوب برای مارکت داخلی مجسمه سازی ایران به حساب می‌آید. به گفته گلستان تاکنون ۱۵ مجسمه در این نمایشگاه به فروش رفته که نائیری سرکیسیان پرفروش‌ترین هنرمند این نمایشگاه است که در نخستین گام خود برای ارائه آثارش سه مجسمه را به فروش رسانده است.
بیست و یکمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» عصر جمعه ۱۵ شهریور در گالری گلستان آغاز به کار کرده است. در این رویداد دو اثر انتزاعی سهراب سپهری به ترتیب به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان و ۱۶۰ میلیون تومان به فروش رفتند علاوه بر این آثار نام‌های بزرگی نظیر سید محمد احصایی، فریده لاشایی، جعفر روح بخش، ایرج زند، مش اسماعیل، نصرت الله مسلمیان… نیز در روز افتتاحیه خریداری شدند.
بیست و یکمین «صد اثر صد هنرمند» تا چهارم مهرماه در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ واقع دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز