خبرگزاری کار ایران

کاریکاتورهای چهره اشقیا در جشنواره هنر مقاومت

کد خبر : ۱۰۹۶۶۰

بخش کاریکاتورهای چهره اشقیا با آثاری از ایران و بخش بین‌الملل به بخش کاریکاتور سومین دوره از جشنواره جهانی هنر مقاومت اضافه شده است.

ایلنا: بخش جدیدی با عنوان کاریکاتورهای چهره اشقیا به سومین چشنواره جهانی هنر مقاومت اضافه شد.

به گزارش ایلنا، سید مسعود شجاعی طباطبایی گفت: در این دوره از جشنواره بخش کاریکاتورهای چهره اشقیا که یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های این دوره است و آثار بسیار خوبی هم از ایران و هم در بخش بین الملل به دستمان رسیده به بخش کاریکاتور سومین دوره از جشنواره جهانی هنر مقاومت اضافه شده است.

دبیر بخش کارتون و کاریکاتور سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت در گفت‌و‌گو با روابط عمومی جشنواره طی سخنانی به تکنیک‌هایی که هنرمندان این بخش از آن برای ارائه اثر خود بهره گرفته‌اند، اشاره کرد و افزود: در طی چند سال اخیر استفاده از تکینیک دیجیتال با توجه به گسترش نرم افزارهای کامپیوتری بسیار افزایش یافته است و بدین طریق توانمندی هنرمندان هم بسیار بالا‌تر رفته است.

وی یادآور شد: البته این اتفاق در ایران نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر است و از سوی دیگر هم هنرمندان تنها در تهران متمرکز نیستند و در سایر شهرستان‌ها هم هنرمندان بسیار خوب و مثال زدنی داریم که مشغول فعالیت هستند.

شجاعی طباطبایی با اشاره به اینکه موضوع مقاومت ارزشی است و خیلی‌ها تصور می‌کنند مفاهیمی با موضوع مقاومت حالت تبلیغی دارد، بیان کرد: شاید به این دلیل خیلی‌ها تصور کنند که حضور هنرمندان در جشنواره کمرنگ خواهد بود، اما هنرمندان نه تنها حضور کمرنگی نداشتند بلکه شاهد حضور پررنگ و موثری از سوی هنرمندان بودیم.

این کاریکاتوریست مطرح ایرانی ادامه داد: علاوه بر این مسئولان و دست اندرکاران همواره زحمت می‌کشند تا جشنواره نسبت به دوره‌های قبل به خوبی برگزار شود و خوشبختانه این اتفاق محقق شده و جشنواره‌ای به معنای واقعی کلمه پویا را شاهد خواهیم بود. همچنین بسیاری از جشنواره‌ها در حد یک نمایشگاه باقی می‌مانند ولی جشنواره جهانی هنر مقاومت تنها یک نمایشگاه صرف نیست و در تمام بخش‌ها پویا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه زمان برگزاری جشنواره کاملا مناسب است از طرفی مکان برپایی نمایشگاه یعنی مجموعه فرهنگی هنری صبا از نظر فضایی که دارد نیز بهترین محل برای برگزارای این جشنواره محسوب می‌شود.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با ریاست جواد جباری و دبیرکلی حبیب ا… صادقی، آذر ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در ۱۲ رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط - نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز