خبرگزاری کار ایران

«بر بساطی که بساطی نیست» اول آذر در گالری اثر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۸۷

در نمایشگاه افرسیان؛ هشت نقاشی رنگ و روغن که نتیجه سه سال فعالیت خلاقانه هنرمند است؛ با موضوع همیشگی فضاهای خالی و اشیایی که مدتهاست مورد استفاده قرار نگرفته‌اند در معرض تماشا قرار می‌گیرد.

ایلنا: «بر بساطی که بساطی نیست» تازه‌ترین مجموعه نقاشی‌های ایمان افسریان؛ عصر جمعه اول آذر ماه در گالری اثر به نمایش در می‌آید.
به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه هشت نقاشی رنگ و روغن که نتیجه سه سال فعالیت خلاقانه هنرمند است؛ با موضوع همیشگی فضاهای خالی و اشیایی که مدتهاست مورد استفاده قرار نگرفته‌اند در معرض تماشا قرار می‌گیرد.
افسریان که از سال ۱۳۸۲ تاکنون مسئولیت مدیریت هنری فصلنامه «حرفه: هنرمند» را برعهده دارد؛ در بوم‌های نقاشی‌هایش نوعی گرامی داشت توامان با حسی غربتی غریب برای اشیاء یا حتی گوشه‌ای از مکان‌های از یاد رفته بازتاب می‌دهد که روزگاری ارج و قربی داشتند و امروز دیگر از آن روزگاران فاصله بسیار دارند؛ یک سینی، یک دیوار خانه یا حتی یک آبراه گویا در حمام می‌تواند، بازگو کننده نوستالژهایی باشد که در قاب افسریان جان می‌گیرند.
شاید در نگاه نخست سبک نقاشی او را شبیه هایپر رئالیست‌ها بدانند، نوعی نقاشی عکس گونه اما او با انتخاب زوایای دکوپاژ شده یا چیدمان خاص اشیاء به آثارش بار مفهومی ویژه‌ای علاوه می‌کند که می‌توان از آن‌ها دریافت‌هایی فرا‌تر از سبک هایپر رئالیست‌ها داشت. ابزار او در این راستا علاوه بر انتخاب‌های هوشمندانه، نور و سایه است، آفتاب‌های کم جان و بی‌رمق و سایه‌های نموری که‌گاه به تاریکی هم می‌گرایند.
ایمان افسریان متولد ۱۳۵۳ تهران است او که کار‌شناسی ارشد تصویر سازی اخذ نموده در نوزده سال گذشته در ایران و گالری و مراکز فرهنگی معتبر نظیر آراریو نیویورک، وا‌تر هاوس‌اند واو لندن، ارنست هیگلروین، دوسالانه هنر آسیا تایپه، موزا نتورم فرانکفورت، خانه هنرمندان مسکو و نیز آرت فرهای لندن و استامبول و… به معرض تماشا در آمده است.
«بر بساطی که بساطی نیست» چهار بعد از ظهر جمعه اول آذر ماه در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، رو به روی خانه هنرمندان، شماره ۱۶ افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا ۲۹ آذر از این آثار یکشنبه تا پنجشنبه ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌های غیر از افتتاحیه ۱۶ تا ۲۰ دیدن نمایند. گالری اثر شنبه‌ها تعطیل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز