خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

ما با زبان هنر با دنیا حرف می‌زنیم

کد خبر : ۱۲۲۷۴۲

حجت الله ایوبی با اشاره به خدمات جهان بخش صادقی گفت: صادقی در عین معلولیت زبان هنر را انتخاب کرد و توانست خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کند و هنر ایرانی را به دنیا شناساند

ایلنا: معاون وزیرارشاد و رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مرحوم جهانبخش صادقی با هنر زنده و ماندگار ماند، گفت: تا هنر هست، شخصیت این هنرمند نیز زنده و ماندگار می‌ماند.

به گزارش ایلنا، حجت الله ایوبی در مراسم نکوداشت مرحوم جهانبخش صادقی(هنرمند فقید عرصه نقاشی) که در سیرجان برگزارشد؛ بابیان این مطلب، افزود: صادقی در عین معلولیت زبان هنر را انتخاب کرد و توانست خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کند و هنر ایرانی را به دنیا شناساند زیرا ما با زبان هنر با دنیا حرف می‌زنیم و جهان بخش صادقی در این زمینه الگو و نمونه‌ای بود.

ایوبی ادامه داد: مرحوم صادقی از نعمت سلامت کامل جسم بی‌بهره بود اما زود توانست این زبان را انتخاب کند و با جهان به خوبی ارتباط داشته باشد و فرهیخته و جاودانی شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: حضور این هنرمند نقاش با وجود معلولیت در بسیاری از کشورهای جهان حاصل توانمندی وی در عرصه هنر در دوران عمر پربرکتش بود.

ایوبی تاکید کرد: مرحوم صادقی شخصیتی صبور و با انگیزه بود که الگوی خوبی برای معلولان و هنرمندان شده است. ˈ

در ادامه این مراسم نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در سخنانی شخصیت هنرمند نقاش صادقی را نماد تلاش و همت با وجود معلولیت ۸۵ درصدی عنوان کرد و افزود: در مدت ۴۰ سال زندگی با معلولیت توانست افتخار ایران اسلامی در جهان شود.

شهباز حسن‌پور اظهار کرد: این معلول با همه مشکلات دوران زندگی خود توانست با توکل بر خدا و احساس توانمندی به گونه‌ای زندگی کند که بیش از هزاران اثر نقاشی را با هنر خارق العاده خلق کند و در عرصه هنر همیشه جاودانه بماند.

فرماندار سیرجان نیز مرحوم صادقی را از افتخارات استان کرمان و سیرجان عنوان کرد و گفت: شخصیت این معلول به همگان یادآور شد که می‌توان با همه مشکلات به کشور و جامعه خدمت کرد و خلق آثار این هنرمند نامی افتخار جامعه بشری است.

محمد علی توحیدی تصریح کرد: سیرجان مفتخر به وجود بزرگانی همچون دکتر طاهره صفار‌زاده بانوی نمونه جهان اسلام و دکتر باستانی پاریزی و جهانبخش صادقی است و حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در این آیین قدردانی این مردم از چهره‌های افتخار آفرین در عرصه هنر است.

مرحوم جهانبخش صادقی در سال ۱۳۳۵در روستای گوغر بافت متولد شد و در سال ۱۳۵۱ در شب میلاد امام حسین معلول شد و در شب عاشورای سال ۱۳۹۱ بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

وی در دوران معلولیت بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر تابلو نقاشی با دهان خود خلق کرد و در نمایشگاههای متعدد داخلی و خارجی آثار خود را به نمایش گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز