خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران؛

آثار فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری در سطح شهر اکران می‌شوند

کد خبر : ۱۳۱۵۳۶

نمایشگاه ماکت‌های ۶۹ اثر برگزیده از ۶۰ هنرمند مجسمه سازپس از پایان فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری سال ۹۲ که در سه نوبت مهر، آبان و آذرماه منتشر شده بود، هم اکنون در نگارخانه برگ میزبان علاقمندان است.

ایلنا: آثار راه‌ یافته به نمایشگاه فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری قرار است ساخته و در فضای شهر تهران نصب شوند.


به گزارش ایلنا، سیدمجتبی موسوی مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی، با اعلام این خبر، گفت: در این دوره از فراخوان مجسمه‌های شهری که در ۳ مرحله برگزار شد، آثار هر دوره جداگانه داوری شد و یک هزار و ۳۰ اثر از سوی ۵۵۰ هنرمند به دبیرخانه ارسال شد که در ‌‌نهایت ۶۹ اثر از ۶۰ هنرمند برگزیده شدند.
او درباره آثار راه‌یافته به نمایشگاه که قرار است ساخته و در فضای شهر تهران نصب شوند، گفت: آثار این دوره در مقایسه با سایر دوره‌ها بسیار متنوع هستند، اما بخش عمده آن‌ها را مجسمه‌های آبستره تشکیل می‌دهد و تعداد مجسمه‌های فیگوراتیو کمتر است.
مدیراداره حجم سازمان زیباسازی درباره تفاوت شیوه برگزاری این فراخوان با دوره‌های پیش گفت: در دوره‌های پیش تنها هنرمندان طرح‌های خود را ارائه می‌کردند و پس از قبولی طرح‌ها کار‌شناسان اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران باید براساس طرح‌های پذیرفته شده، مکان‌یابی می‌کردند تا طرح‌ها پس از ساخته شدن نصب شوند، اما در این دوره خود مجسمه‌سازان با بررسی‌های محیطی، مکان و سوژه‌های مجسمه را انتخاب کردند و طرح‌های خود را ارائه دادند.
موسوی درباره زمان ساخته و نصب شدن این مجسمه‌ها گفت: از روزهای آتی مراحل کار‌شناسی طرح‌ها آغاز می‌شود و تا اواسط بهمن ماه با هنرمندان برای ساخت مجسمه‌ها قرارداد بسته خواهد شد و پس از آن روند ساخت مجسمه‌ها آغاز و تا پایان سال ۱۳۹۳ تمام مجسمه‌های این مجموعه در فضای شهری نصب خواهند شد.
بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون؛ حمید شانس، قدرت الله معماریان، محمدرضا ذبیح‌الله‌زاده، ملک‌دادیار گروسیان، علی وزیری، رضا قره‌باغی، پریسا خضابی، اسفندیار مرادپور، حسین علی‌عسگری، محمدرضا خلجی، شاپورمیرزایی، مریم غلامی، هومن مهدیزاده جعفری، مرتضی باقری مصلح آبادی، محمدامین ملکیان، محمدمهدی شاهزاده، زهرا نجارتبریزی، زینب معارف‌وند، سمیرا تفرج‌فکور، مهدی رنگچی، علیرضا جوزایی، بهناز قاسمی، منصوره فیضی، محمدرضا یزدی، سمیه دهقان، طلیعه مجدآبادی، نرگس کاووسی، فرزانه عبدلی، محبوبه حسینی‌موسی، فاطمه مجیدی، محمد وجدانی، پیمان بخشی، مرتضی شعبانی، کیوان صفربیرانوند، مهدی عباسی، حمید رضا حکیمی، حسین داوری‌نژاد، زهرا رحیمی، ندا پولادزاده، سپیده شادبخت، نسیم ابوالقاسم، علی حاجی مرادی، بهرام آشفته، علیرضا رضایی، ستاره امین‌الهی، لیلا لیبانی، سید میثم عاملی‌کلخوران، بهروز امیری راد، لیلا شاه محمدی، فرزانه وزیری‌تبار، آزاده سرجوقیان، مهدی آشوری، رضا بسطامی، مریم غلامی، امین صدرایی طباطبایی، میثم اربابون، امیرحسین فنایی و مهدی شیر احمدی در گالری برگ در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
لازم به یادآوری است، نمایشگاه آثار فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری، در حالی افتتاح شد که با استقبال از سوی اساتید صاحب نام، هنرمندان جوان و دیگر علاقه‌مندان هنر مجسمه سازی روبه رو شد.
نمایشگاه ماکت‌های ۶۹ اثر برگزیده از ۶۰ هنرمند مجسمه سازپس از پایان فراخوان طراحی مجسمه‌های شهری سال ۹۲ که در سه نوبت مهر، آبان و آذرماه منتشر شده بود، هم اکنون در نگارخانه برگ میزبان علاقمندان است.
علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۹ دی به نگارخانه برگ واقع در خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی، عمارت عین‌الدوله، مراجعه کنند. همچنین در خلال برپایی این نمایشگاه دو نشست تخصصی با عناوین «نقد و بررسی وضعیت موجود مجسمه‌های تهران» و «تعامل مجسمه‌سازی و معماری» برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز