خبرگزاری کار ایران

۵۵ کشور در ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر

کد خبر : ۱۳۳۶۷۵

هنرمندان ۵۵ کشور در ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر شرکت کردند.

ایلنا: ۱۵۳ هنرمند از ۵۵ کشور در بخش بین‌المللی ششمین جشنواره تجسمی فجر در رشته‌های عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی شرکت کردند و آثار خود را ارسال کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی این جشنواره، ترکیه، برزیل، اندونزی، صربستان، رومانی، اتریش، ایالات متحده آمریکا، هند، روسیه، یونان، آرژانتین، آلمان، بلژیک، ایتالیا، بلغارستان، سوریه، کانادا، نیجریه، ‌هلند، پرو، کوبا، استرالیا، کره شمالی، لبنان، مالزی و… از کشورهای شرکت کننده در ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر هستند.

بخش بین‌الملل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های کاریکاتور با دو گرایش کارتون با موضوع هنر و چهره با موضوع سیاستمداران مطرح جهان، عکاسی با موضوع امید و شادی‌های زندگی، پوس‌تر با موضوع انرژی و تصویرسازی با موضوع خانواده برگزار می‌شود.

هیات انتخاب بخش بین الملل پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه شامل هشت هزار و ۸۹۴عکس، یکهزار و ۴۱۹ اثر پوس‌تر، ۸۴۵ کاریکاتور و یکهزار و ۶۸۹ اثر تصویرسازی، آثار پذیرفته شده برای جشنواره را معرفی می‌کند.

لازم به ذکر است، مرحله اول انتخاب آثار بخش ملی جشنواره در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی و سرامیک هنری از روی تصاویر آثار از ۱۴ تا ۱۷ دی ماه انجام می‌شود.

مرحله دوم و نهایی انتخاب آثار بخش ملی از روی اصل آثار و از میان آثار پذیرفته شده در مرحله اول صورت می‌گیرد و آثار راه یافته به جشنواره معرفی می‌شوند.

انتخاب آثار بخش بین الملل در رشته‌های تصویرسازی، کاریکاتور، پوس‌تر و عکاسی در یک مرحله و از ۲۱ تا ۲۴ دی ماه جاری انجام می‌شود و آثار پذیرفته شده برای جشنواره مشخص خواهد شد.

در رشته عکاسی سیف الله صمدیان، محسن راستانی و عباس کوثری و در رشته پوس‌تر مهدی سعیدی، محمدرضا دوست محمدی و سید حسن موسی‌زاده انتخاب آثار را انجام می‌دهند. در رشته کاریکاتور در گرایش کارتون با موضوع «هنر» کامبیز درم بخش، مسعود ضیایی زردخشویی و بزرگمهر حسین‌پور انتخاب آثار را انجام می‌دهند و در گرایش چهره با موضوع سیاستمداران مطرح جهان جواد علیزاده، علیرضا پاکدل و نسرین عبدوشیخی انتخاب آثار را بر عهده دارند و انتخاب آثار رشته تصویرسازی با موضوع «خانواده» را بهزاد غریب‌پور، پژمان رحیمی‌زاده و علی بوذری بر عهده دارند.

غلامحسین امیرخانی، محمد سلحشور و علی شیرازی در گرایش نستعلیق، یدالله کابلی خوانساری، مجتبی ملک‌زاده و محمد حیدری در گرایش شکسته نستعلیق و احمد عبدالرضایی، سید رضا بنی رضی و علی رضاییان در گرایش نسخ و ثلثانتخاب و داوری آثار رشته خوشنویسی را انجام می‌دهند.

رشته نگارگری ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر هم در سه گرایش نگارگری، تذهیب و گل و مرغ برگزار می‌شود که در گرایش نگارگری حسین عصمتی، علی اصغر تجویدی و امیرحسین آقامیری و در گرایش تذهیب فریدون جوقان، سلیمان سعیدآبادی و مهین دخت سالک انتخاب و داوری آثار را بر عهده دارند و انتخاب و داوری آثار گرایش گل و مرغ را حسین ماچیانی، عباس سلیمانی و سیدرضا فتاحی انجام می‌دهند.

مهدی حیدری، امید قجریان و رجحانه حسینی انتخاب و داوری آثار رشته سرامیک هنری و مرتضی نعمت اللهی، الهام پوریامهر و ماریا کازرونی انتخاب آثار مجسمه سازی را بر عهده دارند و عبدالمجید حسینی راد، کاظم چلیپا، احمد وکیلی، یعقوب عمامه پیچ و مرتضی افشاری اعضای هیات انتخاب و داوری رشته نقاشی جشنواره هستند.

ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی(نقاشی، نگارگری، سرامیک هنری، مجسمه سازی و خوشنویسی)، بین الملل(عکاسی، پوس‌تر، کاریکاتور و تصویرسازی، و بخش مکمل(فیلم مستند هنرهای تجسمی) ۱۴ بهمن تا پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز