خبرگزاری کار ایران

اجرای گروه «رنگ مهر» در تالار رودکی

کد خبر : ۱۳۵۷۹۴

گروه «رنگ مهر» موسیقی تلفیقی و ملی را در تالار رودکی اجرا می‌کند.

ایلنا: الهام عظیم‌زاده(سرپرست گروه رنگ مهر) با اشاره به اینکه کنسرتی از موسیقی تلفیقی و ملی اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این نوع تلفیق موسیقی نشان دهنده این است که ما می‌توانیم آثار کلاسیک را با سازهای سنتی کشورمان اجرا کنیم.

به گزاش ایلنا، وی بیان کرد: کنسرت در دو بخش تلفیقی یا فیوژن در دستگاه اصفهان و موسیقی ملی در دستگاه شور است.
عظیم‌زاده افزود: در بخش اول قطعات فانتزی لزگی که تلفیقی از آثار خاچاطوریان، استاد صبا و نجیب لست با دایره و سنتور نواخته می‌شود؛ آیریلیق به همراه خواننده، رقص مجار اثر برامس همراه با همنوازی پیانو، سرناد شوبرت با همراهی پیانو و ویلن، تلفیقی از سه قطعه از آثار شوستاکوویچ، مهدی خالدی و ایرج پارسی به همراه خواننده و چارداش اثر مونتی با نواخت ویلن و پیانو تقدیم حاضران می‌شود.

سرپرست گروه «رنگ مهر» ادامه داد: بخش دوم با قطعه تابلوی کوچ در سه نمای طلوع حرکت، اطراق و غروب مقصد با همنوازی فلوت آغاز می‌شود و با درآمدی از شور به تصنیف بزم حضور می‌رسیم و با تکنوازی سنتور و آواز در محدوده درآمد، قطعه شیفته را اجرا می‌کنیم؛ سپس تکنوازی سنتور نواخته می‌شود که از مایه شور به مایه دشتی حرکت می‌کند و تصنیف صحرازده اجرا می‌شود. در ادامه قطعات شورالدشت اثر استاد جلیل شهناز و غریبانه و تصنیف قول نی و چنگ در گوشه اراک نواخته می‌شود و در ‌‌نهایت قطعه کرشمه فرود اجرا می‌شود که گوشه اراک را به پایه شور برمی گرداند.

الهام عظیم‌زاده، صفورا هنرور، مهشید فلاحی و الیکا مهران‌پور نوازندگان سنتور؛ احسان حجری، سولیست؛ نگار قیلم، نوازنده پیانو؛ ارژنگ احمدی، نوازنده تنبک، دف و دایره؛ غزاله میرزازاده، نوازنده فلوت؛ نیکتا نصری، نوازنده ویلن و مسعود سرداری، خواننده در این کنسرت هنرنمایی می‌کنند و آریا کبیری تنظیم و تلفیق قطعات را بر عهده دارد.

«رنگ مهر» ۲۵ دی ماه ساعت ۲۰ در تالار رودکی اجرا می‌شود و علاقمندان به منظور تهیه بلیت می‌توانند به سایت سی گذر مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز