خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد جشنواره‌های تئاتر و موسیقی فجر

کد خبر : ۱۳۸۰۶۴

دبیران سی و دومین جشنواره تئا‌تر و بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از جشنواره‌های تئا‌تر و موسیقی فجر ارائه کردند.

ایلنا: سی و دمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر و بیست و بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تعیین سیاست‌های هنری در شورا در این جلسه گفت: تدوین سیاست‌ها و رویکردهای جشنواره‌های فجر از برنامه‌های کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که با نظر هنرمندان، استادان، اعضای کمیسیون و دبیران جشنواره‌ها انجام خواهد شد تا جشنواره‌ها بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های مشخص تداوم پیدا کنند و تغییر مدیریت‌ها رویکرد‌ها را تغییر ندهد.

ایمانی خوشخو ادامه داد: در حوزه موسیقی بعضی نامهربانی‌ها را شاهد هستیم اما ضرورت دارد که با وجود همه محدودیت‌ها روحیه امید در اهالی موسیقی بویژه نسل جوان موسیقی تقویت شود و جشنواره بین المللی موسیقی فجر از بسترهایی است که می‌تواند تا اندازه‌ای به این امر کمک کند.

رییس کمیسیون هنر و معماری افزود: رویکر توجه به جوانان در جشنواره بین المللی موسیقی فجر که از چند سال قبل آغاز شده خوشبختانه الان نتیجه داده است و هنرمندان و گروههای جوان موسیقی خلاق و مستعدی از مسیر این جشنواره شناسایی شده‌اند و حمایت‌هایی از آن‌ها شده است.

ایمانی خوشخو در ادامه گفت: تئا‌تر هنوز در متن جامعه قرار نگرفته است و در بودجه و اعتبارات نیز سهم ناچیزی دارد. می‌بایست فاصله با هنرمندان و جامعه هنری و فاصله بین تفکری که اهداف کشور را دنبال می‌کند و رویکرد هنرمندان کم شود.

حسن ریاحی؛ دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: جشنواره بین المللی موسیقی فجر علاوه بر اینکه یک جشن ملی است در این سال‌ها پیشبرد نسل جوان موسیقی را در اهداف خود دنبال می‌کند. آموزش در حوزه موسیقی موفق بوده است و خوشبختانه جوانان مستعدی در حوزه موسیقی داریم. ما جوانان برگزیده و خلاق و توانمند را در جشنواره شناسایی می‌کنیم و به سازمان‌های مختلف و بنیاد نخبگان معرفی می‌کنیم.

ریاحی افزود: بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نسبت به دوره گذشته از نظر کمی و کیفی رشد دارد و بخش‌هایی هم که در دوره قبل جشنواره حضور نداشتند مانند موسیقی کودک و بانوان در جشنواره امسال قرار گرفته‌اند. در بخش بین الملل نیز سعی شده گروههایی که حرف جدیدی برای گفتن دارند، به جشنواره دعوت شوند.

علی ترابی؛ دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز گفت: جشنواره بین المللی موسیقی فجر از جشنواره‌های قدیمی و بزرگ موسیقی به لحاظ کمی است اما متاسفانه اعتباری متناسب با سابقه و گستردگی آن ندارد.

حمیدرضا نوربخش نیز در این جلسه گفت: ضرورت دارد سیاستگذاری جشنواره‌های فجر از جمله جشنواره موسیقی فجر مشخص و شفاف شود تا ابهام و بلاتکلیفی از بین برود و جشنواره‌ها بر اساس یک رویکرد مشخص حرکت کنند.

قادر آشنا؛ دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر نیز با تاکید بر ضرورت تدوین نظام نامه جشنواره‌های فجر گزارشی از سی و دومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر ارائه کرد و گفت: جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر امسال با ۱۴۳ اثر صحنه‌ای و ۲۹ تئا‌تر خیابانی از ۲۴ دی ماه آغاز شده است و جشنواره در شش استان کشور برگزار می‌شود.

آشنا افزود: سعی شده است تا جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله بخش بین الملل با کیفیت مناسب برگزار شود و در این دوره هنرمندان پیشکسوت و جوان و نسل میانی تئا‌تر به عنوان نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر حضور دارند.

همچنین در این جلسه نماینده معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت امور هنری را با توجه به سیاست‌ها دولت و توجه به قوانین و استاد بالادستی سند چشم انداز ۲۰ ساله، برنامه توسعه، قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد.

در ادامه جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره جشنواره‌های بین المللی تئا‌تر و موسیقی فجر بیان کردند.

در این جلسه مقرر شد آیین نامه‌ها و سیاست‌های جشنواره‌های هنری فجر در کمیسیون هنر و معماری تدوین شود و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شود تا جشنواره‌ها بر اساس آیین نامه مشخص فعالیت کنند و با تغییر مدیریت‌ها رویکرد جشنواره‌ها تغییر نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز