خبرگزاری کار ایران

جشنواره هنرهای تجسمی فجر فردا افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۱۰

بخش رقابتی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با ۹۹۱ اثر از ۸۰۰ هنرمند از هنرمندان کشورمان و ۳۱ کشور در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، سرامیک هنری، پوس‌تر، عکاسی، کاریکاتور و تصویرسازی گشایش می‌یابد.

ایلنا: افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل هنرهای تجسمی و هنرمندان ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه در سالن ایران موسسه فرهنگی، هنری صبا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، پس از مراسم افتتاحیه، نمایشگاه بخش رقابتی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با ۹۹۱ اثر از ۸۰۰ هنرمند از هنرمندان کشورمان و ۳۱ کشور در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، سرامیک هنری، پوس‌تر، عکاسی، کاریکاتور و تصویرسازی گشایش می‌یابد و جشنواره تجسمی فجر آغاز می‌شود.

در بخش ملی در رشته نقاشی با موضوع انسان معاصر ۱۱۰ اثر، خوشنویسی در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث۲۵۴ اثر، نگارگری ۱۶۶ اثر، مجسمه سازی با موضوع «راه بی‌انت‌ها» ۳۰ اثر و سرامیک هنری ۳۵ اثر برای بخش رقابتی ششمین جشنواره تجسمی فجر پذیرفته شده است.

در بخش بین الملل جشنواره در رشته عکاسی با موضوع «امید و شادی‌های زندگی» ۶۴ اثر، تصویرسازی با موضوع «خانواده ۱۴۶ اثر، پوس‌تر با موضوع» انرژی «۵۴ اثر و کاریکاتور با موضوع چهره» سیاستمداران مطرح جهان «و» هنر «۱۳۲ اثر در بخش رقابتی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به نمایش گذاشته می‌شود.

بخش غیررقابتی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر آثار ۷۷ هنرمند هفته آینده در فرهنگسرای نیاوران آغاز می‌شود.

جلسه نهایی جشنواره تجسمی فجر نیز با حضور علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی، سیدعباس میرهاشمی؛ دبیرکل ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، مسعود زنده روح کرمانی؛ دبیر هنری و عبدالرحیم سیاهکارزاده؛ دبیر اجرایی جشنواره در دبیرخانه برگزار شد.

سیدعباس میرهاشمی؛ دبیرکل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با ارائه گزارشی گفت: خوشبختانه امور جشنواره انجام شده و امیدواریم شاهد جشنواره‌ای با کیفیت و موثر در حوزه هنرهای تجسمی باشیم. در بخش رقابتی بیش از ۹۰۰ اثر از ۸۰۰ هنرمند انتخاب شده و داوران براساس کیفیت آثاری را برای جشنواره پذیرفته‌اند و در بخش غیر رقابتی آثار ۷۷ هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.

میرهاشمی با تاکید بر ضرورت فعالیت دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره برای ارتباط مستمر با هنرمندان ضرورت دارد و نیاز است که تعامل و ارتباط حفظ و تقویت شود.

دبیر ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: امسال برای اولین بار داورانی از چند کشور به جشنواره می‌آیند و نشست‌ها و ورک شاپ‌هایی با حضور داوران خارجی جشنواره برگزار می‌شود.

میرهاشمی همچنین با اشاره به کم توجهی به پژوهش در حوزه هنرهای تجسمی تاکید کرد که جشنواره تجسمی فجر می‌تواند نیازهای پژوهشی را مطرح کند و به آن‌ها بپردازد.

علی مرادخانی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانه دائمی و منسجم می‌تواند به پویایی و ارتقای جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر کمک کند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر حضور بیشتر هنرهای تجسمی در رسانه‌ها از جمله صدا و سیما تاکید کرد و گفت: هنرهای تجسمی ظرفیت‌های فراوانی دارد که می‌بایست در رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد، درباره آن‌ها اطلاع رسانی و نقد و تحلیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز