خبرگزاری کار ایران

گالری‌ها به نقاشی‌های آبرنگ توجه ندارند

کد خبر : ۱۵۰۱۱۷

هدا نجفی در این نمایشگاه ۱۸ اثر فیگوراتیو با ابعادی متفاوت از هم در معرض دید عموم قرار داده است.

ایلنا: این روز‌ها گالری شکوه میزبان تازه‌ترین آبرنگ‌های هدا نجفی است.

به گزارش ایلنا، سوژه آثارش بیشتر زنان و مسائل مربوط به آنهاست، او در واقع در این تابلو‌ها به هویت نسل امروز اشاره دارد که این موضوع می‌تواند شامل حال هم زنان و هم مردان شود.

او در مورد وجه تمایز آثار تازه‌اش با نقاشی‌های قبلی‌اش گفت: تکنیک کار‌هایم همیشه آبرنگ بوده است، اما در نمایشگاه‌های قبلی بیشتر طبیعت و مناظررا بصورت رئال کار می‌کردم. البته در نمایشگاهی که در آلمان داشتم آثاری در رابطه با فرهنگ و تمدن ایران ارائه دادم و بر روی بناهای تاریخی و سنت‌ها تمرکز داشتم اما در این نمایشگاه بر روی تقابل بین سنت و مدرنیته تمرکز دارم.

زنان آثارش اکثرا صورت ندارند، او بیشتر بر روی دست‌ها متمرکز است و در چند اثر آن‌ها را در حال بستن کفش نقاشی کرده، نجفی معتقد است زنان آثارش در حال تصمیم گیری‌اند و دچار تشویش و دو دلی هستند، به همین دلیل بعضی از آن‌ها در خود فرو رفته و حالت سرگشتگی دارند.

او در مورد اینکه چرا تمرکز اصلی‌اش در این آثار بر روی زنان است گفت: مسئله‌ای که من در این آثار مطرح می‌کنم فقط مختص زنان نیست بلکه مربوط به تمامی نسل جوان در همه جای دنیا است اما چون من خود یک زنم از دریچه‌ای زنانه به این موضوع نگاه کرده‌ام زیرا با دنیای زنانه آشنا ترم و احساسات زنان را بیشتر درک می‌کنم و راحت‌تر می‌توانم مسائل آن‌ها را در نقاشی‌هایم بیان کنم. البته در یک اثر پیرمردی را همراه دریا به تصویر کشیده‌ام، ابتدا قصد داشتم بر روی قومیت‌های مختلف ایرانی کار کنم و مطالعه‌ای بر روی شغل‌های مختلف داشته باشم اما تنها این اثر را کشیدم که در آن به جنوب ایران و سختی‌های کار ماهیگیری اشاره دارم.

هنرمند در این آثار بیشتر از رنگ قهوه‌ای تیره و آبی فیروزه‌ای بهره گرفته است، از نظر وی خاک که رنگ قهوه‌ای تیره دارد عنصر مهمی در ایران محسوب می‌شود و نشانه‌ای از کویر است و رنگ فیروزه‌ای نمادی از زیورآلات سنتی ماست به همین دلیل این دو رنگ در آثارش جایگاه ویژه‌ای دارند.

او که کتابی با عنوان «چگونه با آبرنگ نقاشی کنیم؟» را به تازگی به چاپ رسانده و در آن آموزش گام به گام نقاشی با آبرنگ را آموزش داده است و حدود ۱۰ سال است که تدریس نقاشی آبرنگ می‌کند در مورد گرایش جوانان به نقاشی آبرنگ گفت: چندی قبل جوانان بیشتر به اکریلیک و رنگ روغن تمایل داشتند اما مدتی است که جوانان استقبال خوبی از تکنیک آبرنگ می‌کنند حتی بعضی از هنرجویان من رنگ روغن و اکریلیک کار می‌کردند اما به سمت آبرنگ گرایش پیدا کردند. البته باید به نقش گالری‌ها هم اشاره کنم بعضی گالری‌ها تمایلی به نمایش آثار آبرنگ ندارند، اما گالری شکوه همیشه جزءگالری‌هایی است که نمایشگاه‌های زیادی از آثار آبرنگ را برپا می‌کند از این بابت باید از مدیریت گالری تشکر کرد.

هدا نجفی متولد ۱۳۵۵ است. او کار‌شناسی ارشد مدیریت محیط زیست از دانشگاه آزاد تهران دارد و درجه سه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۲دریافت کرده است. نجفی تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی در ایران، آلمان و سریلانکا برپا کرده و در نمایشگاه‌های متعدد گروهی در ایران، ارمنستان، ایتالیا، ژاپن، عربستان و ترکیه شرکت داشته است.

آخرین نمایشگاه سال ۱۳۹۲ گالری شکوه تا چهاردهم اسفندماه بر روی دیوار گالری شکوه واقع در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرز گو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ است و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز