خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت حبیب‌الله آیت‌اللهی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

کد خبر : ۱۵۰۵۵۲

به بهانه زادروز پیشکسوت نقاشی کشور؛ بزرگداشت حبیب الله آیت اللهی؛ ۱۵ اسفند؛ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

ایلنا: ﻣﺮاﺳﻢ ﺑﺰرﮔﺪاﺷﺖ حبیب الله آیت اللهی درﻗﺎﻟﺐ پنجمین ﻧﺸﺴﺖ ﺻﻤﯿﻤﺎﻧﻪ ھﻨﺮﻣﻨﺪان ﺑﺎﻋﻨﻮان «ﺗﻮﻟﺪﻣﺎه» ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺗﻮﻟﺪ۷۹
ﺳﺎﻟﮕﯽ وی، روز پنج شنبه ۱۵اسفند در ﻣﻮزه ھﻨﺮھﺎی دﯾﻨﯽ اﻣﺎمﻋﻠﯽ(ع) ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽﺷﻮد.

به گزارش ایلنا، این مراسم ساعت ۱۷ روز پنج شنبه هفته جاری با حضور هنرمندان نقاش و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری پایتخت برگزار خواهد شد.

در برنامه‌های تولد ماه که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، هر ماه به بهانه زادروز یکی از هنرمندان پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی، ‌هنرمندان مختلف گرد هم جمع می‌شوند.

این نشست به گفت‌و‌گو و دیدار هنرمندان با یکدیگر اختصاص دارد و پیش از این به مناسبت زادروز حسین محجوبی، نقاش، نصرالله افجه‌ای، خوشنویس، ابراهیم حقیقی و قباد شیوا، طراح و گرافیست، در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شده است.

حبیب الله آیت اللهی متولد سال ۱۳۱۳شیرازو تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شیراز به پایان رسانید و سپس به تهران آمده و در مقطع کار‌شناسی در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۸ دانش آموخته شد و پس از آن مدارجی از قبیل کار‌شناسی ارشد نقاشی، تخصص در معماری داخلی، تخصص در پیکره سازی تزئینی و دکتری در تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر از دانشگاه سوربن پاریس را کسب نمود.

وی سال ۱۳۴۹ استادیار دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، گروه هنرهای تجسمی شد و پس از آن مقام دانشیار دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۸ و ریاست دانشکده هنرهای زیبا را به عهده گرفت. دکتر آیت اللهی عضو پیوسته فرهنگستان هنر، رئیس کمیته واژه گزینی هنر فرهنگستان زبان و ادب پارسی است و تا کنون راهنمای بیش از یکصد پایان نامه و رساله در مقاطع کار‌شناسی تا دکتری بوده است.

آیت اللهی سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار هنرهای تجسمی انتخاب شد. از آثار و تألیفات او می‌توان به ترجمه بیش از ۲۰ عنوان کتاب در زمینه هنر، تألیف کتابهایی از قبیل مبانی نظری هنرهای تجسمی، مبانی رنگ و کاربرد آن در هنر‌ها، تاریخ هنر ایران و مقاله‌های فراوانی در این زمینه اشاره کرد. تا کنون نمایشگاههای مختلفی از آثار وی در ایران و خارج از کشور برپا شده است.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفدیار، شماره ۳۵ واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز