خبرگزاری کار ایران

فراخوان سالانه‌ی هنرهای تجسمی «ورسوس»، جوایزش را افزایش داد

کد خبر : ۱۵۲۰۱۴

آیدین آغداشلو(نقاش، طراح گرافیک و کارشناس هنری)، منوچهر معتبر(نقاش و مدرس هنر) و رعنا فرنود(نقاش و استاد دانشگاه) سه داوری هستند که آثار نهایی را قضاوت خواهند کرد.

ایلنا: فراخوان سالانه‌ی هنرهای تجسمی «ورسوس» که نخستین دوره‌ی خود را آغاز کرده است، در نخستین گام جوایز خود را افزایش داد.

به گزارش ایلنا: ماجرای «ورسوس» از نیمه‌ی سال جاری(۱۳۹۲) آغاز شد و این فراخوان سالانه با راه‌اندازی وب‌سایت، طراحی پوستر و فلایر و پخش وسیع آن‌ها در کتاب‌فروشی‌ها، نگارخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مکان‌های فرهنگی اعلام موجودیت کرد. هدف «ورسوس»، همان‌طور که از فراخوان‌اش نیز برمی‌آید، حمایت از هنرمندان جوانِ زیر سی سال از سراسر ایران است. هنرمندان جوانی که می‌توانند با ارسال آثارشان به وب‌سایت این فراخوان برای حضور در این فراخوان هنری اعلام آمادگی کنند.

نخستین دوره‌ی فراخوان سالانه‌ی هنرهای تجسمی «ورسوس» تنها به نقاشی اختصاص دارد، هرچند که برگزار کنندگان مایلند که در دوره‌ی دوم پذیرای هنرمندان در دیگر رشته‌های هنرهای تجسمی باشند. «ورسوس» در ابتدا از پنج چهره‌ی برجستهِ فعال در حوزه‌ی هنرهای تجسمی به عنوان اعضای هیأت انتخاب خود دعوت به عمل آورده که آثار رسیده را انتخاب می‌کنند، آثاری که در ۱۶ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ بر دیوارهای نگارخانه‌های خانه‌ی هنرمندان تهران خواهند رفت. آثار رسیده به «ورسوس» را این پنج نفر برای حضور در مرحله‌ی نهایی انتخاب می‌کنند: پویا آریان‌پور(نقاش، طراح داخلی و استاد دانشگاه)، سمیرا علی‌خان‌زاده(نقاش و هنرمند هنرهای بصری)، فرید جهانگیر(نقاش)، هومن مرتضوی(نقاش، هنرمند هنرهای بصری و طراح گرافیک) و امید تهرانی(گالری‌دار و کارشناس هنر). گروهی که انتخاب شده‌اند تا با دانش و تجربه‌‌ی فراوان‌شان، آثار جوانان را انتخاب و مسیر آینده را برای‌شان روشن کنند. در مرحله‌ی نهایی سه داور «ورسوس» که همگی از چهره‌های برجسته‌ی هنرهای تجسمی ایران هستند آثار را داوری می‌کنند تا سه اثر برگزیده انتخاب شوند. آیدین آغداشلو(نقاش، طراح گرافیک و کارشناس هنری)، منوچهر معتبر(نقاش و مدرس هنر) و رعنا فرنود(نقاش و استاد دانشگاه) سه داوری هستند که آثار نهایی را قضاوت خواهند کرد.

حضور این سه داور که همگی از معتبرترین نام‌ها در عرصه‌ی هنرهای تجسمی کشورند، به جوانان کمک می‌کند تا چشم‌انداز روشن‌تری از مسیر هنری‌شان پیدا کنند. شرکت سن‌ایچ حمایت مالی از فراخوان ورسوس را بر عهده گرفته است و حضور این شرکت معظم محصولات غذایی اتفاقی مهم و ارزشمند در حوزه‌ی هنرهای تجسمی ایران است.

به این ترتیب «ورسوس» در فاصله‌ی کم‌تر از چهار ماه مانده به نمایشگاه و داوری نهایی آثار جوایز خود را افزایش داد و سه هنرمند برگزیده مبلغ سی میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

شرکت سن‌ایچ، به‌عنوان حامی مالی «ورسوس» اعلام کرده است که در راستای حمایت از هنرمندان جوان، پنج اثر برگزیده‌ی نخستین دوره‌ی «ورسوس» را خریداری خواهد کرد. وب‌سایت «ورسوس» تا ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۳ آماده‌ی دریافت آثار هنرمندان جوان زیر سی سال از سراسر ایران است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر و شرکت در نخستین فراخوان سالانه‌ی هنرهای تجسمی «ورسوس» به نشانی اینترنتی http: / / www. versusartcontest. com مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز