خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیر باغ موزه قصر مطرح شد:

" هتل زندان باغ موزه قصر " راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۰۸۵

بازدید از باغ موزه قصر در روزهای جمعه برای خانواده‌ها رایگان شد / در باغ موزه قصر تا‌تر، فیلم و کنسرت موسیقی اجرا می‌شود / فاز ۲ توسعه باغ موزه قصر به زودی آغاز می‌شود.

نشست خبری مدیر باغ موزه قصر شب گذشته(۲۳ فروردین) در محل این باغ موزه برگزار شد و مدیر این باغ موزه تاکید کرد که باغ موزه قصر به محلی برای حضور پر رنگ خانواده‌ها باید تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا سعیدی(مدیر باغ موزه قصر) با اشاره به برنامه‌های این باغ موزه در سال ۹۳ گفت: ما برای سال ۹۳ حضور خانواده‌ها را در دو بخش عام و خاص درنظر گرفته‌ایم. خانواده‌های خاص ازنظر ما کسانی مانند خبرنگاران، اصحاب رسانه، نقاشان، هنرمندان و صنوف مختلف هنری و انجمن‌ها هستند.

وی ادامه داد: در اولین قدم برای استفاده عموم خانواده‌ها بازدید موزه را در روزهای جمعه رایگان به خانواده‌ها اختصاص دادیم و خانواده‌ها می‌توانند روزهای جمعه از ساعت ۵ تا ۸ عصر به صورت رایگان از موزه بازدید کنند.

مدیر باغ موزه قصر با اشاره به اینکه باغ موزه قصر بیت‌المال است و باید با هدف‌گذاری بهتری برای آن شود؛ گفت: در اولین قدم شورای فرهنگی را برای باغ موزه تشکیل دادیم که با حضور دکتر کارگر، دکتر جواهری، دکتر محیط طباطبایی، دکتر قلی‌نژاد و محسن هاشمی تشکیل شده است و ماهی یکبار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با سازمان‌ها و نهاد‌ها قراردادهایی را برای بازدیدهای آن‌ها منعقد می‌کنیم تا کارمندان و افراد مشخص به شکل گروهی و انفرادی حضور پیدا کنند.

سعید افزود: در برنامه‌ریزی‌های کلان ابتدا نوع برنامه‌ها را تفکیک کردیم و در اولین قدم فعالیت‌های باغ موزه را از سطح محلی خارج و شهر تهران را مدنظر قرار داریم و قصد داریم در مرحله بعد سطح ملی و در مرحله سوم به صورت بین‌المللی برنامه‌ها را اجرا کنیم.

وی با اشاره به جزئیات برنامه‌هایی که از اواخر سال آینده اجرا شده و در سال ۹۳ هم ادامه می‌یابد؛ گفت: حفظ و نگهداری، گنجینه سازی، ارائه برنامه‌های فرهنگی سه برنامه اصلی ما در موزه است. با همین هدف سمپوزیوم نقاشی تهران که اسفندماه ۹۲ با همکاری انجمن نقاشان تهران برگزار شد؛ بسیار موفقیت آمیز بود و گنجینه آثار هنری موزه را پربار کرد.

سعیدی در ادامه افزود: در سال ۹۳ قصد داریم اولین برنامه بین‌المللی باغ موزه را با حضور ۳۰ کشور برگزار کنیم. همچنین برای تمام ماه‌های سال برنامه‌های مناسبتی طراحی کرده‌ایم.

مدیر باغ موزه قصر با اشاره به سرفصل‌های برنامه‌های سال ۹۳ گفت: اجرای برنامه‌هایی همچون بزرگداشت عطار نیشابوری در ۲۵ فروردین، بزرگداشت روز خلیج فارس با همکاری سایر استان‌ها، برگزاری دومین سمپوزیوم نقاشی، برگزاری یک سمپوزیوم معماری با حضور دانشجویان دانشگاه‌ها از ۱۰ تا ۲۸ خردادماه با حضور ۱۲۰ تا ۱۵۰ دانشجوی معماری، برگزاری روز جهانی موزه و میراثفرهنگی، بزرگداشت فردوسی، روز بعثت حضرت رسول(س)، رحلت حضرت امام، روز جهانی صنایع دستی، نیمه شعبان، ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان، روز شعر و ادب فارسی، بزرگداشت مولوی، بزرگداشت شیرعلی مردان خان بختیاری، سالروز شهادت سید حسن مدرس، بزرگداشت میرزاتقی خان امیرکبیر و دهه فجر ازجمله برنامه‌هایی است که در سال ۹۳ اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با هدف توجه به تاریخ معاصر برنامه‌ای را با همکاری کاخ گلستان اجرا خواهیم کرد زیرا معتقدم باغ موزه قصر ریشه‌های فرهنگی و ظرفیت‌های تاریخی زیادی دارد که می‌تواند به صورت مشترک با سایر موزه‌ها برگزار شود.

سعیدی با اشاره به اهمیت بحثپژوهش گفت: سال ۹۳ را با سه گردشگری شروع کردیم ابتدا بحثگردشگری مارکوف و مجموعه سیاسی و بعد هم مجموعه گردشگری باغ ایرانی.

وی ادامه داد: یکی از زندان بان‌های سال ۱۳۳۵ را پیدا کرده و نزدیک به ۱۵ ساعت با او مصاحبه داشتیم و او اطلاعات خوبی درباره زندان داد. همچنین طرح هتل زندان در این مجموعه کلید زده شده است و در اولین مرحله اسکان ۱۳ نفر از گروه موسیقی ورشرنگ خراسان رضوی انجام شده است.
مدیر باغ موزه قصر با اشاره به اینکه باید به سمتی حرکت کنیم تا زندان‌ها تغییر شکل دهند؛ گفت: باید زندان‌هایی مانند زندان اوین تبدیل به هتل زندان شوند به همین دلیل ما از مراکز دانشگاهی خواستیم تا ایده‌های خود را برای این کار ارائه کنند تا مشخص شود چه برنامه امکانات و چه تجهیزاتی مورد نیاز است.

وی از آغاز به کار احداثفاز ۲ باغ موزه قصر خبر داد و افزود: طرح مطالعاتی این بخش آغاز شده که شامل مجموعه‌های چند منظوره‌ همچون پارکینک طبقاقی، مجموعه فروشگاه‌های سنتی و فرهنگی، بلک باکس تئا‌تر و مجموعه‌های اداری است.

سعیدی با اشاه به اینکه بودجه آن‌ها با تاخیر اعلام شده است؛ گفت: به دنبال آن هستیم که برنامه‌ها را با مشارکت شرکت‌های خصوصی و به صورت اسپانسری اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌هایی طرح‌ریزی شود که مردم به موزه‌ها توجه کنندٰ گفت: متاسفانه هرچند این موزه یک سال است که تاسیس شده است اما در نظرسنجی سال گذشته رتبه خوبی نداشت و میانگین بازدید هفتگی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر بود و در روزهای پنجشنبه کمی این میزان بالا می‌رفت و در بعضی هفته‌ها نیز به ۲۰۰ نفر می‌رسید که آمار خوبی نیست.

مدیر باغ موزه قصر تئا‌تر، سینما و موسیقی را در جذب مردم به باغ موزه بسیار مهم دانست و افزود: سال گذشته یک نوبت نمایشنامه‌خوانی داشتیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و قصد داریم اینکار را ادامه دهیم. همچنین در بخش نمایش فیلم سه‌شنبه‌های هر هفته فیلم‌های مستند به نمایش درمی‌آید که مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین قصد داریم کنسرتی را در باغ موزه در آینده اجرا کنیم.

وی به همکاری با موزه‌های دیگر اشاره کرد و افزود: با هدف توجه به تاریخ معاصر قصد داریم تا در صورت امکان بعضی اطلاعات و مدارکی که در موزه‌های دیگر وجود دارد و امکان بازدید عمومی ندارد را حتی به صورت کپی در باغ موزه قصر به نمایش درآوریم.

وی از لزوم توجه به محیط زیست باغ موزه خبر داد و افزود: باید برنامه‌هایی را اجرا کنیم که هم با برنامه‌های سراسری محله متفاوت باشد و هم اینکه درشان هنرمندان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز