خبرگزاری کار ایران

تمایل عکاس «مگنوم فتوز» برای همکاری با «انجمن عکاسان ایران»

کد خبر : ۱۶۸۶۶۳

ژان گامی، عکاس و فیلمساز، پیشنهاد انجام یک پروژه مشترک را به انجمن عکاسان ارائه کرده است.

ژان گامی در پیشنهاد رسمی که به انجمن عکاسان ایران ارائه کرده، خواستار همکاری با این انجمن برای تهیه یک سفرنامه تصویری و نوشتاری از ایران شده است.

به گزارش ایلنا؛ ژان گامی، عکاس خبری و فیلمساز مستند jean gaumy شناخته شده که از سال۱۹۷۷میلادی تاکنون در تعاونی عکس مگنوم فعالیت می‌کند، در بهمن سال گذشته برای داوری بخش مسابقه عکاسی ششمین جشنواره تجسمی فجر به ایران آمد. او که پیش از این نیز چندین بار به ایران آمده بود، در حاشیه سفر اخیر خود با اعضای هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران دیدار و به علاقه‌اش برای عکاسی از شهرهای مختلف ایران اشاره کرد.

این عکاس فرانسوی درحال حاضر پیشنهاد انجام یک پروژه مشترک را به انجمن عکاسان ارائه کرده است. براین اساس در صورت موافقت انجمن، او قصد دارد ۲ الی ۳ بار در فواصل مختلف و به مدت یک ماه به ایران سفر کند و همچون یک ایرانی با یک اتوبوس مسافرتی به شهرهای مختلف برود تا از فرهنگ و نقاط مختلف کشور عکاسی کند. انتخاب اتوبوس مسافرتری از سوی او به این دلیل است که امکان ارتباط نزدیک و صمیمانه تری با اقشار مختلف مردم خواهد داشت. گامی با این کار قصد دارد یک سفرنامه تهیه کند و در آن عکس‌ها و یاداشت‌های مسافران و اطرافیان خود را منعکس کند هرچند که ممکن است آنچه از نظر او جالب باشد از نظر ایرانیان کاملا عادی و پش پاافتاده به چشم بیاید اما همین نکات می‌تواند مورد توجه کشورهایی که ایران را به درستی نمی‌شناسند، قرار بگیرد.

گامی همچنین گفته است که یک نشریه و یا روزنامه ایرانی می‌تواند بتدریج مثلا هر هفته یا هرماه، یک یا چند عکس به همراه شرحی کوتاه از ملاحظات این سفر را منتشر کند که در این صورت مخاطبین ایرانی هم شاهد تولید این سفرنامه خواهند بود. او با بیان اینکه می‌توان فیلم و کتابی هم از مجموعه این سفر‌ها منتشر کرد، افزوده است که آژانس مگنوم می‌تواند رابطی موثر برای پخش بین المللی این سفرنامه باشد.

انجمن عکاسان ایران درحال بررسی این موضوع است تا در صورت فراهم شدن شرایط مطرح شده، همکاری خود را با گامی برای تدوین سفرنامه تصویری و نوشتاری از ایران آغاز کند.

ژان گامی، عکاس و فیلمساز، متولد ۱۹۴۸ در فرانسه است. وی مدت کوتاهی با آژانس ویوا همکاری داشته ولی در سال ۱۹۷۳ همکاری با آژانس گامای فرانسه را آغاز می‌کند. عضویت در آژانس عکس مگنوم از سال ۱۹۷۷ و دو بار کسب جایزهٔ عکس «نادار» از دیگر فعالیت‌های او در زمینهٔ عکاسی است. گامی از سال ۱۹۸۶ تاکنون سفرهای مختلفی به ایران داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز