خبرگزاری کار ایران

بررسی آثار و احوال عثمان محمدپرست در فرهنگستان هنر

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۹۵۲

در چهارمین نشست «در مکتب هنرمندان معاصر ایران» آثار و احوال استاد عثمان محمدپرست(خوافی)، استاد دوتارنواز خراسانی بررسی می‌شود.

پژوهشکده هنر با هدف پاسداشت حافظان موسیقی مقامی خراسان موضوع پنجمین نشست «در مکتب هنرمندان معاصر ایران» را به بررسی آثار استاد عثمان محمدپرست(خوافی)، استاد دوتارنوازی خراسان، اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا؛ در این نشست، حاتم عسگری، ایرج نعیمایی، غلام‌حیدر ابراهیم‌بای سلامی و هومان اسعدی درباره اهمیت و پیشینه موسیقی مقامی خراسان و آثار استاد عثمان محمدپرست(خوافی) سخنرانی می‌کنند. همچنین در پایان این نشست یک‌روزه استاد عثمان خوافی قطعاتی از موسیقی مقامی خراسان را به اجرا می‌گذارد.

این برنامه روز یکشنبه ۱۸ خرداد، ساعت۱۶:۳۰ در تالار فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، تقاطع طالقانی، شمارة ۱۵۵۲ برگزار خواهد شد. شرکت در این برنامه برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.

عثمان محمدپرست سال ۱۳۰۷ در خواف از توابع خراسان متولد شد. وی از ده سالگی نواختن دوتار را آموخت و به عنوان یکی از نوازندگان برجسته موسیقی خراسان مورد توجه بوده است، اجراهای متعدد در جشنواره‌های داخلی و خارجی و تدوین آلبوم‌ها با محوریت موسیقی شمال خراسان از فعالیت های هنری او محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز