خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان:

وزیر ارشاد به انجمن‌های صنفی موسیقی توجه کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۴۵

لازم است وزیر ارشاد به سکوت کاری انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی که در دو دهه گذشته با مجوز قانونی وزارت کار برای استیفای حقوق صنفی اهالی موسیقی کشور تاسیس شده‌اند؛ پایان دهد.

همایون سلیمی(دبیرکل انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان گیلان) در نشست انجمن صنفی هنرمندان موسیقی گیلان؛ توجه مسئولان اجرایی در حوزه هنر و فرهنگ کشور به انجمن‌های صنفی هنرمندان را بسیارمهم دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وی با بیان اینکه این انجمن‌ها در راستای اجرای ماده ۱۳۱قانون کار کشور زیر نظارت وزارت کار در طی ۲دهه گذشته تشکیل شده‌اند، اظهار کرد: این امر موجب برطرف شدن ناامنی شغلی اهالی هنر کشور می‌شود.

دبیرکل انجمن صنفی هنرمندان موسیقی گیلان افزود: اهالی هنر با تاسیس انجمن‌های صنفی از طریق وزارت کار در دو دهه گذشته ضمن اعلام حرفه خود به عنوان یک شغل رسمی به عنوان یک هنرمند کارگر شناخته می‌شوند و قطعاً یک کارگر در پناه قانون کار دارای حقوق واقعی و حرفه‌ای است.

وی گفت: تا زمانی که از انجمن‌های صنفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری از نظر مادی و معنوی حمایت لازم صورت نگیرد امکان ایجاد اتحاد و نظم در بین صنوف رسمی اهالی هنر در کشور برای هیچ مرجعی امکانپذیر نخواهد بود.

سلیمی تنها راه نظم‌بخشی به تمام امور هنری و صنفی هنرمندان در تمام کشور را حمایت بی‌قید و شرط انجمن‌های صنفی هنرمندان که با استناد به قوانین کار تاسیس شده‌اند دانست.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان همواره تابع مرجعی هستند که بتواند مشکلات صنفی و هنری آنها را در کمترین زمان ممکن برطرف کند، تصریح کرد: خواسته‌های مشروع این هنرمندان باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

دبیرکل انجمن صنفی هنرمندان موسیقی گیلان ادامه داد: تاکنون هیچ توجهی از سوی وزارت ارشاد و نهادهای هنری کشور به انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی که دارای پروانه از سوی وزارت کار هستند، نشده است واز بدوتاسیس این سندیکاهای قانونی حتی یک ریال به عنوان کمک به فعالیتهای صنفی وهنری اعضای این سندیکاهااز سوی وزارت ارشاد که بودجه فرهنگی رادردست دارد پرداخت نشده واساسا مشخص نیست تاکی انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی کشور باید در حاشیه ودر حد یک پروانه فعالیت بمانند؟

وی اضافه کرد: با وجود وعده‌های داده شده در دولت تدبیر وامید مبنی بر واگذاری بخشی از امور به انجمن‌های صنفی، تا این لحظه هیچ اموری صنفی و هنری به سندیکای مستقل اهالی موسیقی واگذار نشده است وهمچنان امور کنترل موسیقی وجریان حمایتی از آن در دست دولت ووزارت ارشاد است است و عملا انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی هیچ نقشی در روند تصمیم سازی فعالیتهای صنفی وهنری موسیقی کشور ندارند.

به گفته سلیمی، این سندیکاها در طول ۱۳سال گذشته از اجرای یک کنسرت زنده موسیقی برای بهبود اوضاع صنفی هنرمندان عضو خود بی‌بهره بوده‌اند.

وی ادامه داد: لازم است وزیر ارشاد به سکوت کاری انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی که در دو دهه گذشته با مجوز قانونی وزارت کار برای استیفای حقوق صنفی اهالی موسیقی کشور تاسیس شده‌اند؛ پایان دهد.

وی تصریح کرد: بررسی مشکلات نهادهای قانونی مذکور در طول سال امکانات و بودجه‌های لازم را در اختیار این سندیکاهای رسمی اهالی موسیقی قرار دهد تا هنرمندان به جای سرگردانی در نهادهای غیر صنفی که در سال‌های گذشته به نام سندیکا و نهادهای صنفی خود را به جامعه هنری تحمیل کرده‌اند به این مجامع قانونی صنفی رجوع کنند.

وی یادآور شد: از بدو تاسیس انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی در پنج استان کشور وزارت ارشاد و وزارت کار وهمین طور وزارت ارشاد هیچ بودجه‌ای برای حمایت صنفی از هنرمندان عضو این سندیکاها رسمی نداشته است واین امر موجب شده شمار زیادی از هنرمندان موسیقی که عضواین سندیکاهای قانونی هستند امید خود رابرای رفع مشکلات صنفی وهنری خود از سوی این نهادهای مردمی از دست بدهند و از ادامه عضویت در این انجمن‌ها قانونی انصراف دهند.

سلیمی با اشاره به اینکه اکنون انجمن‌های صنفی هنرمندان موسیقی نیازمند شدید حمایت مالی و معنوی وزارت ارشاد و وزارت کار هستند، خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی در حوزه هنر توجه اساسی به موجودیت انجمن‌های صنفی هنرمندان کنند و با حمایت مادی و معنوی از این سندیکاهای رسمی که در حکم تنها پناهگاه شغلی هنرمندان هستند سایه حمایتی خود را با حفظ اصل استقلال انجمن‌های صنفی هنرمندان برسر این نهادهای مدنی و قانونی جامعه بگسترانند و مطمئن باشند از حمایت از این سازمان‌های مردمی مستقل در حوزه هنر بیشترین استفاده را می‌برند.

وی گفت: نیاید همانند گذشته انجمن‌های صنفی در حد یک شماره ثبت ویک پروانه فعالیت باقی بمانند امروز به هرطریق ممکن باید از سوی دولت محترم از انجمن‌های صنفی اهالی موسیقی کشور حمایت مالی ومعنوی بشود تا در آینده نزدیک هنرمندان برای رفع مشکلات صنفی و هنری خود به دولت و وزارت ارشاد فشاری نیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز