خبرگزاری کار ایران

گروه نور بعداز ۷ سال در تهران کنسرت می‌دهد

کد خبر : ۱۷۹۱۷۴

گروه موسیقی نور به سرپرستی کریستف رضاعی بعد از ۷ سال، ۵ و ۶ تیرماه در تهران روی صحنه می‌رود.

گروه موسیقی نور به سرپرستی کریستف رضاعی بعد از ۷ سال، ۵ و ۶ تیرماه در تهران به روی صحنه می رود.

به گزارش ایلنا، در این کنسرت که توسط انجمن موسیقی ایران برگزار می شود گروه موسیقی نور متشکل از هنرمندان ایرانی و فرانسه ۵ تیرماه در تالار وحدت و ۶ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران به اجرا می‌پردازند.

در این دو اجرا علاوه بر اعضای اصلی شامل کریستف رضاعی(آواز تنور، هارمونیوم)، مصطفی محمودی(خواننده)، رضا عسگرزاده(پاکو، دودوک، فلوت رکوردر، همخوان)، پیر بارانژه(آواز تنور، فلوت تراورزو)، کوروش بابایی(ترهو، همخوان)، حمید خسروشاهی(آواز باس، کوبه‌ای) و علی رحیمی(کوبه‌ای، همخوان)، شهرام غلامی(عود) نیز به عنوان هنرمند میهمان جایگزین علی بوستان خواهد شد که به علت همراهی در کنسرت حسین علیزاده در تبریز حضور نخواهد داشت.

گروه موسیقی نور متشکل از هنرمندان ایرانی و فرانسه و به سرپرستی کریستف رضاعی، تلاش دارد تا به کشف و بازآفرینی دوره‌ای از فرهنگ موسیقایی جهان بپردازد که در آن شرق و غرب با بیان هنری مشترک به خلاقیت می‌پرداخته‌اند. انتشار اولین آلبوم این گروه با عنوان «آلبا»(که در قلعه تاریخی اردشیر بابکان ضبط شد) با استقبال کم نظیری در ایران و دنیا مواجه شد.

این گروه طی ۱۴ سال فعالیت مستمر خود علاوه بر چندین کنسرت در تهران، بالغ بر ۵۰ اجرا در کشورهایی چون فرانسه، بلژیک، آلمان، اسلوونی، کره جنوبی و اطریش داشته‌اند که یکی از مهمترین آنها حضور در جشنواره موسیقی آیینی فز در مراکش(۱۳۹۱) بوده است.

متون مذهبی قرون ۹ الی ۱۳ میلادی، اشعار عارفانه مولوی، حافظ و با باطاهر همچنین ترانه‌های فولکلور کردی، ساختار آوازی این مجموعه را تشکیل می‌دهند که با سازهایی چون ترهو، فلوت، دودوک، پاکو، هارمونیوم، عود و کوبه‌ای همراهی خواهد شد.

گروه موسیقی نور ۵ تیرماه ساعت ۲۲ در تالار وحدت و ۶ تیرماه ساعت ۱۹ در فرهنگسرای نیاوران به اجرا می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز