خبرگزاری کار ایران

اجرای فلوت سحرآمیز توسط ارکستر اپرای آیو

کد خبر : ۱۷۹۵۳۱

اپرای " فلوت سحرآمیز " ساخته فولفگانگ آمادئوس موتسارت توسط گروه اپرای آیو، طی سه شب در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

فلوت سحرآمیز، اپرایی است در دو پرده از ولفگانگ آمادئوس موتسارت که در سال ۱۷۹۱ میلادی خلق شده است. لیبرتو(متن اپرا) این اثر به زبان آلمانی و نوشته امانوئل شیکاندر است. این اثر به صورت زینگ‌اشپیل یا تلفیق صحبت کردن عادی و خواندن آواز اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ فلوت سحرآمیز آخرین اپرای موتسارت بود و در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۱۷۹۱، دوماه قبل از فوت موتزارت، برای اولین بار در وین اجرا شد.

این اثر به کارگردانی داینا آداما تهیه شده و داستان یک زوج جوان در تکاپو برای رسیدن به یکدیگر هستند و برای این هدف مجبورند از جانب زاراسترو(که صاحب خرد و دانایی است) آزمون‌هایی را پشت سر گذارند.

افزون بر ‌پیمان منصوری و آرا کاراپتیان به ترتیب به عنوان رهبر اپرا و سرپرست خوانندگان و رهبر کر، حمیدرضا شعبانی، آرا کاراپتیان، آناهیتا حسین زاده، هاسمیک کاراپتیان، طراوت زارعی، غزال سالاربهزادی، شایا زندی، بتینا هوسپیان، رضا پورخلیلی، مهدی فهیمی، مونا منوچهری، مهرداد طلایی و آرتور گالوستیان در این اپرا ایفای نقش می‌کنند.

ادنا زینالی(طراح لباس)، رضا مهدی زاده(طراح صحنه)، لیلا فروغی(دستیار کارگردان) و سهراب جلایی(دستیار کارگردان) دیگر عوامل اجرایی این برنامه هستند.

اپرای " فلوت سحرآمیز " ۲،۳ و ۴ تیرماه، ساعت ۲۰:۳۰ در تالار وحدت اجرا می شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه ‌بلیت‌ به سایت سی‌گذر مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز