خبرگزاری کار ایران

خط نقاشی‌های سروی در گالری ترانه باران

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۸۳

در این ۲۰ اثر، قواعد خوشنویسی هیچ تغییری نکرده و اصول ۱۲ گانه خوشنویسی به طور کامل رعایت شده و فرم خط کاملا دیده می‌شود.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه خط نقاشی‌های جعفر سروی همپا، با عنوان آشوب هندسی، عصر جمعه ۶ تیرماه در گالری ترانه باران برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ ۲۰ اثر برگزیده از آثار خط نقاشی جعفر سروی همپا هنرمند خوشنویس با حضور حجت‌الاسلام روح‌‌الله بیگی نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مهرداد مسعودی دبیر فراکسیون متخصصین ایران در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

جعفر سروی همپا درباره آثار این نمایشگاه، با بیان اینکه هنر خط نقاشی و نقاشی‌خط دو هنر متفاوت هستند، گفت: در نقاشی خط، بیشتر نقاشی و گرافیک حرف اول را می‌زنند، ولی در هنر خط نقاشی، آنچه نقش اصلی را برعهده دارد، هنر خوشنویسی است.

وی در توضیح آثارش، افزود: در این ۲۰ اثر، قواعد خوشنویسی هیچ تغییری نکرده و اصول ۱۲ گانه خوشنویسی به طور کامل رعایت شده و فرم خط کاملا دیده می‌شود.

به گفته این هنرمند، خط نستعلیق بر پایه هندسه و ریاضی طراحی شده و در آثار وی حروف و کلمات به هم ریخته می‌شود و بدون هیچ قید و بندی در یک چارچوب مشخصی در حال چرخش و حرکت، یک آشوب هندسی را به وجود می‌آورد.

این نمایشگاه دومین نمایشگاه جعفر سروی همپا با عنوان " آشوب هندسی " است که تا ۱۵ تیرماه، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در گالری باران واقع در خیابان شریعتی، خیابات شریفی منش، نبش کوچه لادن، پلاک ۲۷ پذیرای علاقه مندان هنر خوشنویسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز