خبرگزاری کار ایران

سالوادر دالی در ایران می‌ماند

کد خبر : ۱۸۱۵۸۸

با خرید دو مجسمه سالوادر دالی توسط یکی از نگارخانه‌دارهای بین‌المللی در نمایشگاه نگارخانه‌های جهان؛ این دو مجسمه در ایران ماندگار شدند.

در روز پایانی نخستین نمایشگاه نگارخانه‌های جهان که به همت موسسه نسل آفتاب در باغ موزه زندان قصر برپا شد، دو مجسمه سالوادر دالی توسط یک مجموعه دار ایرانی خریداری شد.

به گزارش ایلنا؛ حامد اصغری مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه نگارخانه‌های جهان گفت: در روز پایانی نخستین نمایشگاه نگارخانه‌های جهان دو مجسمه سالوادر دالی که توسط یکی از نگارخانه دارهای بین‌المللی در این نمایشگاه به نمایش درآمده بود توسط یک مجموعه دار ایرانی خریداری شد.

او افزود: این مجسمه‌ها از جمله مجسمه‌هایی هستند که دالی در سال‌های پایانی عمرش خلق کرده است که چندین نسخه دارند و مهر و امضای دالی بر روی تمام این نسخه‌ها نقش بسته است.

به گفته اصغری؛ با توجه به مهم بودن سرنوشت آثار دالی از سوی خانواده‌اش بنیادی راه اندازی شده است که تمام اتفاقاتی که برای این آثار می‌افتد از سوی این بنیاد ثبت می‌شود و بزودی نام مجموعه دار ایرانی نیز به عنوان یکی از خریدران آثار دالی ثبت خواهد شد.

نخستین نمایشگاه نگارخانه‌های جهان از ۴ تا ۸ تیرماه به همت موسسه نسل آفتاب از ۴ تا ۸ تیرماه در باغ موزه زندان قصر برپا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز