خبرگزاری کار ایران

داوری بخش عکس جشنواره طنز سوره برگزار شد

کد خبر : ۱۸۳۱۲۴

داوری بخش عکس هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره حوزه هنری شنبه ۱۴ تیر ماه با حضور داوران این بخش و ناصر فیض مدیر دفتر طنز و دبیر هنری جشنواره در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

رسول اولیاء‌زاده مدیر خانه عکاسان ایران، علی میرفتاح نویسنده و روزنامه نگار طنز‌پرداز و محمود عبدالحسینی عکاس پیشکسوت داوران بخش عکس این دوره جشنواره طنز سوره بودند که ۳۵۰ اثر ارسال شده به این بخش را طی حدود ۳ ساعت داوری کردند.

به گزارش ایلنا؛ در مرحله نخست داوری ۵۰ اثر توسط داوران انتخاب شد و در مرحله بعدی نیز ۲۲ اثر برای حضور در نمایشگاه عکس و مرحله نهایی جشنواره انتخاب شد.

داوران، عناصر تکنیکی و زیبایی‌شناسی عکاسی را در کنار توجه به طنز، ملاحت و شوخ طبعی در نظر گرفتند. همچنین نوآوری و خلاقیت در عکاسی از دیگر ویژگی‌های مورد توجه داوران بود.

رسول اولیا‌زاده فارغ التحصیل مقطع کار‌شناسی ارشد گرافیک است که از سال ۵۹ تاکنون فعالیت مستمری در عرصه گرافیک، عکاسی تئا‌تر و مطبوعات داشته است.

مدرس عکاسی و گرافیک در دانشگاه‌های هنر، عضو هیأت داوران مسابقات عکس در سطح داخلی، عکاس مطبوعات از سال ۵۹ تا ۸۶، عضو سه دوره هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات، دبیر سرویس عکس نشریات مختلف، گرافیست و صفحه آراء مجلات مختلف و مدیریت خانه عکاسان ایران از جمله سوابق فرهنگی و هنری وی در عرصه عکاسی بوده است.

محمود عبدالحسینی متولد ۱۳۳۷ است. وی از سال ۱۳۵۹ با ورود به مجله پیام انقلاب فعالیت جدی‌اش در زمینه عکس خبری را آغاز کرد. چهره‌های بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی را در قاب دوربینش قرار داد و در عملیات‌های مختلف در دفاع مقدس به عکاسی پرداخت. عبدالحسینی تاکنون در زمینه‌های تبلیغاتی و صنعتی و مستند اجتماعی نیز عکاسی کرده است. همچنین نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی را در کارنامه خود دارد.

سیدعلی می‌رفتاح روزنامه نگار و نویسنده طنز‌پرداز با سابقه کشورمان نیز آثار بسیاری در زمینه طنز تا به حال منتشر کرده است، «قلندران پیژامه پوش» یکی از مطرح‌ترین آثار این نویسنده است. وی همچنین در جشنواره‌های مختلف همچون طنز مکتوب و… با دفتر طنز حوزه هنری همکاری داشته است.

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره در بخش داستان کوتاه، شعر، عکس، استندآپ کمدی، فیلم کوتاه، مقاله، نثر و نمایش آثار را دریافت می‌کند.

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره روزهای ۲۴ تا ۲۶ مرداد ماه سال جاری در حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز