خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «دستان دعا» در موزه ملک

کد خبر : ۱۸۳۶۱۸

همزمان با آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه «دستان دعا» با موضوع نسخه‌های نفیس خطی دعا برگزار می‌شود.

نمایشگاه «دستان دعا» با موضوع نسخه‌های نفیس خطی دعا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ وقوفه آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای از نسخه‌های نفیس خطی از دعا‌ها متعلق به سده‌های گوناگون تاریخ ایران به خط خوش‌نویسان بزرگ، از روز دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ خورشیدی در این موقوفه ۷۷ ساله به نمایش درمی‌آید و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی می‌توانند به تماشای جلوه‌های همنشینی هنر و دین بنشینند.

نسخه‌های خطی الدعاء، زادالمعاد، شرح دعاء الجوشن الکبیر، ادعیه‌الاسبوع، دعاء کمیل، ادعیه و جنه‌الامان الواقیه و جنه‌الایمان الباقیه» متعلق به سده‌های هفتم تا چهاردهم هجری، مجموعه نسخه‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه «دستان دعا» را تشکیل می‌دهند. در میان این آثار، شاهکارهایی از خوش‌نویسان سر‌شناس تاریخ ایران همچون احمد نیریزی، یاقوت مستعصمی، محمد نیریزی، محمدشفیع تبریزی و محمدشفیع ارسنجانی وجود دارد که می‌تواند سرچشمه‌ای برای الهام و الگوگیری علاقه‌مندان و دوستداران هنر خوش‌نویسی باشد.

نمایشگاه «دستان دعا» در روز دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ خورشیدی در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام گشایش می‌یابد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز به جز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ به این موقوفه آستان قدس رضوی به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز