خبرگزاری کار ایران

آلبوم «بر من گذشت» منتشر می‌شود

کد خبر : ۱۸۷۸۶۹

آلبوم موسیقی «بر من گذشت» با صدای بابک بابایی، با تنظیم و موسیقی حسین اعتمادی و ملودی‌پردازی پیمان خازنی به زودی روانهٔ بازار هنر ایران می‌شود.

در آلبوم «بر من گذشت» با صدای بابک بابایی که از ساختار موسیقی ارکسترال سود می‌جوید و مبتنی بر ویژگی‌های موسیقی گل‌ها تالیف شده است، تصانیفی در دستگاه ماهور و آواز دشتی، ابوعطا و بیات اصفهان به اجرا در آمده است.

به گزارش ایلنا؛ آلبوم «برمن گذشت» با حضور بابک بابایی(خواننده) میثم مروستی(ویلن و ویلن آلتو) پدرام فریوسفی(ویلن و ویلن آلتو) حسین اعتمادی(ویلن) آتنا اشتیاقی(ویلنسل) مهرداد عالمی(ویلنسل) علیرضا خورشیدفر(کنترباس) سهراب بابکی(فلوت) پیام سوری(پیانو) پیمان خازنی(تار) شایان یزدی‌زاده(تمبک) حمید یوسفی(تمبک) به مرحلهٔ تولید رسیده است.

بر من گذشت روی غزل سیمین بهبهانی، کوچه با شعری نو از زنده یاد فریدون مشیری، باغ رویا با کلام حامد حسین خانی، مجنون بر روی شعر سیمین بهبهانی و رفتم با کلام عماد خراسانی و سهیلی خوانساری تصانیفی هستند که در این اثر خواهید شنید.

علیرضا میرعلینقی - موسیقی نویس و پژوهشگر تاریخ موسیقی - در بخشی از مقدمه‌ای که بر این نگاشته است، می‌نویسد: «مختصات فنی - هنری این آلبوم را می‌توان در بهره گیری از دوعامل نگاه کرد: استفاده از ارکستری با کاراک‌تر کششی و استفاده از اشعاری با کاراک‌تر نیمایی و یا پسانیمایی. در قطعات این آلبوم کلام و ملودی پا به پای یکدیگر و به توازی هم پیش برده شده‌اند و هیچکدام فدای دیگری نشده است. زمان آواز‌ها کوتاه و متناسب با حوصلهٔ شنوایی امروز است. و مهم اینکه صدایی جوان، با لحنی غیر تقلیدی و قابلیت‌های صوتی در حد توجه، ترجمان آن بخش از قطعات شده که در یک اثر موسیقایی با کلام از عهده برآمدن آن، فقط از صدایی توانا ساخته است.»

بابک بابایی، فارغ التحصیل رشتهٔ نگارگری(مینیاتور و نقاشی) است و ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی را نزد زنده یاد رضوی سروستانی و محمد منتشری فرا گرفته است.

وی در عرصهٔ هنرهای تجسمی از محضر استادان بزرگی چون محمدباقر آقا می‌ری، اردشیر مجرد تاکستانی، منوچهر معتبر و بسیاری دیگر از هنرمندان برجسته سود جسته است. بابایی افزون بر نگار‌گری دارای درجهٔ ممتاز در رشته خوشنویسی است و این هنر را نزد مهدی فلاح، جواهرپور،
طلوعی و حسن‌پور فرا گرفته است.

این خواننده تاکنون روی دیوان حافظ و سعدی به نگار‌گری پرداخته و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی برگزار کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز